• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länk till sub c, vad kostar en sådan?

Ernesto

Patek
2-Faktor
Mm.. Har för mig att det är ca. 17k. Beg. ligger de väl oftast kring hälften av det, dryga 1000$

Stämmer!

image.jpeg
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Referensen heter 97200. Bergströms tar tom 17.800 för länken, antar att Rob E/Nymans är lite billigare, som vanligt.
Om jag har förstått saken rätt så är glidelock-claspen en stor del av länkens totalkostnad.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Haha jo förvisso! Men köpa den 114060 head only för 45 och sen lägga 17 på en länk, då har man betalat typ listpris för en 3 år gammal klocka.
Sen är ju det tot. irrelevant att räkna på att köpa ny länk, inte som att folk räknar in det vid köp av Day-Date på skinnband. I så fall skulle ju de kosta -75'000kr, då ny DD-länk kostar typ 140k
(1803 head only kostar typ 40 och med länk 65 till 70, 65-140=-75)

För den som inte behöver/vill använda länk/är allergisk mot nickel är klockan perfekt.

Så, för all del, hojta när du väl lämna ifrån dig din presumtiva Day-Date på skinnband och samtidigt ge mig 75 lax så slår vi sak i affären. Då kan du få köpa min sub för 35 också
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Ja annars kan du ju lägga 40 på en sönderpolerad 14060 utan tillbehör, eller 44å9 och få en subC med box&cert, förvisso utan länk. Man kan inte bara fundera så, +/- utan länk, utan måste ju prata om sammanhanget också.
Sen är ju det tot. irrelevant att räkna på att köpa ny länk, inte som att folk räknar in det vid köp av Day-Date på skinnband. I så fall skulle ju de kosta -100'000kr, då ny DD-länk kostar typ 140k

För den som inte behöver/vill använda länk/är allergisk mot nickel är klockan perfekt.

Så, för all del, hojta när du väl lämna ifrån dig din presumtiva Day-Date på skinnband och samtidigt ge mig 100 lax så slår vi sak i affären. Då kan du få köpa min sub för 35 också

Annars kan du stop f***ing around :p

Ber om ursäkt om språket upprör någon.

Vad händer här?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag missade nyligen att köpa en beg subc-länk på ebay.co.uk. Gick för 9000 ca. Höll just på att köpa den och så när jag pillat klart med alla menyer så stod det såld, någon annan j-l köpte den precis medan jag höll på. :)
Edit: Jag vet inte om 9 räknas som billigt eller ej, men så ofta dyker de inte upp..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Referensen heter 97200. Bergströms tar tom 17.800 för länken, antar att Rob E/Nymans är lite billigare, som vanligt.
Om jag har förstått saken rätt så är glidelock-claspen en stor del av länkens totalkostnad.
Vet inte om det där sista stämmer.
Komplett länk till en DSSD, som också har Glidelock, kostade 27.000:- sista jag kollade. Undra varför den är nästan 10.000:- dyrare? :confused:
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sen är ju det tot. irrelevant att räkna på att köpa ny länk, inte som att folk räknar in det vid köp av Day-Date på skinnband. I så fall skulle ju de kosta -75'000kr, då ny DD-länk kostar typ 140k
(1803 head only kostar typ 40 och med länk 65 till 70, 65-140=-75)

För den som inte behöver/vill använda länk/är allergisk mot nickel är klockan perfekt.

Så, för all del, hojta när du väl lämna ifrån dig din presumtiva Day-Date på skinnband och samtidigt ge mig 75 lax så slår vi sak i affären. Då kan du få köpa min sub för 35 också

Jösses! Ta inte i så att du skiter på dig!

Jag skrev förmodligen bara det många tänkte. "Hmm, 44å9, najs! Vad kostar en länk?" Utgår från att marknaden för begagnade glidelocklänkar är tämligen begränsad.

Personligen gillar jag SUBc bäst på länk men visst, det är mycket klocka för pengarna jämfört med en 14060. Det visar kanske på att 14060 är lite väl högt värderade idag, eller?

Räkna på en 3 år gammal Day Date eller en klocka som bara säljs på länk som ny så blir jämförelsen mer riktig ;)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vet inte om det där sista stämmer.
Komplett länk till en DSSD, som också har Glidelock, kostade 27.000:- sista jag kollade. Undra varför den är nästan 10.000:- dyrare? :confused:
Skumt, billigt var det i alla fall inte.. 27k?!

Anledningen till att jag skrev så var en bekant som tänkte köpa ett rubberB och köpa ett glidelock löst (för att slippa flytta claspen när han bytar mellan länk/gummi) men det skulle kosta sjukt mycket. Jag kommer inte ihåg summan men det var inte långt ifrån länkkostnaden på 17k.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jösses! Ta inte i så att du skiter på dig!

Jag skrev förmodligen bara det många tänkte. "Hmm, 44å9, najs! Vad kostar en länk?" Utgår från att marknaden för begagnade glidelocklänkar är tämligen begränsad.

Personligen gillar jag SUBc bäst på länk men visst, det är mycket klocka för pengarna jämfört med en 14060. Det visar kanske på att 14060 är lite väl högt värderade idag, eller?

Räkna på en 3 år gammal Day Date eller en klocka som bara säljs på länk som ny så blir jämförelsen mer riktig ;)
Så du menar att en DD40 på skinnband ska kosta ca. 50 tusen, samma som en 18038 på skinnaband ? Resonemanget/Jämförelsen haltar något
[190, 195]-140=[50, 55]
Plus att de nya DD40-länkarna kostar nog än mer än 140 vilket de "nya" guld-jubilee jag sett kostar, för sportmodeller såsom 5-siffriga GMT

Tror vi kan konkludera att det inte är rimligt att räkna på vad nya länkar kostar, oavsett årsmodell eller modell.
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Skumt, billigt var det i alla fall inte.. 27k?!

Anledningen till att jag skrev så var en bekant som tänkte köpa ett rubberB och köpa ett glidelock löst (för att slippa flytta claspen när han bytar mellan länk/gummi) men det skulle kosta sjukt mycket. Jag kommer inte ihåg summan men det var inte långt ifrån länkkostnaden på 17k.
Låset listade 13.000:- i somras.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag missade nyligen att köpa en beg subc-länk på ebay.co.uk. Gick för 9000 ca. Höll just på att köpa den och så när jag pillat klart med alla menyer så stod det såld, någon annan j-l köpte den precis medan jag höll på. :)
Edit: Jag vet inte om 9 räknas som billigt eller ej, men så ofta dyker de inte upp..

Det var nog ett bra pris!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Så du menar att en DD40 på skinnband ska kosta ca. 50 tusen, samma som en 18038 på skinnaband ? Resonemanget/Jämförelsen haltar något
[190, 195]-140=[50, 55]
Plus att de nya DD40-länkarna kostar nog än mer än 140 vilket de "nya" guld-jubilee jag sett kostar, för sportmodeller såsom 5-siffriga GMT

Tror vi kan summera att det inte är rimligt att räkna på vad nya länkar kostar, oavsett årsmodell.

Agreed, att räkna på ny länk är inte rimligt.

För den som gillar SUB bäst på nato är ju din ett bra köp jämfört med nån halvgammal safirsub, helt klart :)

Vad kostar PVD behandling och vart vänder man sig?
 
Topp