• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länkborttagningspincettmojäng för Rolex...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan någon trevlig forummedlem tipsa mig om vad jag ska köpa för verktyg? Det jag söker är en sån där pincett liknande historia som klämmer bandstiftet från båda hållen. Har sett lite olika varianter, den jag söker tror jag att man kan låsa när man klämt ihop stiften så att det bara är att lyfta bort länken.
Verktyget ska främst pass till min SeaDweller från -07. Om jag fattar det rätt är det olika "gafflar" beroende på vilken länk det är?
Det gör ju ingenting om den passar till andra klockor också såklart.. Omega,Bratte osv.
Några tips?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns minst två tidigare trådar om detta. Testa söka på pincett. Finns på offrei.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Om jag minns rätt fungerar endast Bergeons superduperpincett till rolex. Den går på ca 1500 spänn
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack tack! Hittade lite info i äldre trådar. Om jag fattar den infon rätt kan även det "budgetverktyg" som China tipsade om funka men man måste då köpa de smalare "gafflarna" som tillbehör..
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jo det borde ju gå om bergeons gafflar passar de billigare verktygen. Vet att bergeon gafflar går att köpa billigt på ebay
 
Topp