• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länken mot armen

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hur är era underarmar beskaffade ? Jag kör dagligen med en Datejust på jubilée länk och igår satt länken så löst att uret ett par ggr åkte 180 grader runt handleden. Idag sitter klockan som ett skruvstäd. Jag har inte justerat längden på länken någonting. Mycket mystiskt....
 

HolyCrap

Omega
Hur är era underarmar beskaffade ? Jag kör dagligen med en Datejust på jubilée länk och igår satt länken så löst att uret ett par ggr åkte 180 grader runt handleden. Idag sitter klockan som ett skruvstäd. Jag har inte justerat längden på länken någonting. Mycket mystiskt....
Oj oj, underarmar äro underliga skapelser. Varierar stort beroende på allt från temperatur till tid på dygnet, från aktivitet till sinnestillstånd. Inget att oroa sig över.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Mina handleder blir nog en "halv länk" större när det är varmt. Märkte det tydligt när jag jobbade på malta tidigare i veckan, fick släppa ut min Omega 300mc 1-2 klick.
 

paradis

Audemars
Om det är varmt, kallt, om man lyft något tungt, eller burit något, finns många anl. till att klock armen kan svullna lite.........
 
Topp