• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länken till min Nivada kom idag... Bildkavalkad!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Skulle även vilja testa den på ett klarrött gummi (gärna viklås, och helst inte silikon). Hittar tyvärr inget klarrött Bonetto som skickas till Sverige :( Har du något tips eller möjligen ett rött gummi till salu, let me know!

Bilder på min nya baby, på länk, men den ser ju bra ut på svart Bonetto också :)









Just det, sorry, länken var det ju ;)








Betyder det här att jag får jag posta i Omegatråden nu?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Grymt läckert :) men jag föredrar nog gummit före länken ändå.. trots att länken är helt OK ändå ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tycker nästan gummit vinner over länken.
Watchbandcenter har röda Hirsch i caoutchouc
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-h304-Silicone-Caoutchouc.html

PS
Alla får posta i omegatråden, det är inte lika noga som i Rolextråden :)
Fortsätter posta lite bilder här, då det röda gummit nu anlänt. Hittade inte något Hirsch som passade, men beställde ett Meyhofer "Kiel" caoutchouc, http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p6598h331s340-Watch-band-Kiel-20mm.html, istället. I min jakt på ett rött Bonetto, mejlade jag Bonetto, och fick en lista med deras Tyska återförsäljare, men det var bara ovannämda Watchbandcenter, som hade något rött som liknade deras Bonetto cinturini 300. Det visade sig vara nästan identiskt med ett Bonetto, dvs. vaniljdoftande Italienskt gummi, INTE klibbigt Silicon, och lite "fastare" än Hirsch caoutchouc. Den enda skillnaden är den polerade säkerhetsclaspen, vilket funkar fint på Nivadan, då den har polerade boettsidor. Kan verkligen rekommendera dessa band återigen. Skönare gummi med helt ok viklås, för ca 225 spänn inkl. frakt (3-6 dgr leveranstid från Watchbandcenter) går nog inte att hitta IMHO. Urtid tar ca 400, med snabbare leverans, men har bara svarta. Dessa band kan man även byta sida på, så man får struktur utåt, se bilder nedan, så 2 band i ett nästan ;) Detta är absolut något som Singular borde lägga till i sitt sortiment kanske...

Sommaren är räddad :)




Struktur utåt...




 
U

urinvånaren

Guest
Ser bra ut till sommaren! och att man kan vända sida är en riktigt bra lösning, grattis:)
 
Topp