• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länkrenovering

D

Deleted member 4412

Guest
Pris på detta? Min börjar anta formen av grovmaskig nätstrumpa.
Jag betalade bara för nya ändlänkarna vilket iofs kostar lika mycket som en renovering runt tusenlappen. Behöver du bara byta lite stift samt få den tillrätta klämd så räkna med att det tar ca 30-45 min. Vad dom tar för den arbetstiden vet jag tyvärr inte.. Nu klickar mitt lås fast ordetnligt samt bitarna sitter på plats, lite rassel kvar som sej bör på en rullad Jubilee men det är ju halva charmen.
Det är iaf inget jag ger mej på själv så slå en pling dit och prata med Peter;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Före:
image.jpg

image.jpg



Efter:

image.jpg

image.jpg

Kanske svårt att se på bild men upplevs iaf som en enorm skillnad..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan, trodde någon av er skulle vara först med att skicka en länk till UK för fix. Finns en risk att jag blir först då jag precis fått hem en länk som skulle behöva lite kärlek. Ska nog dock försöka banka till den själv först.
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 4412

Guest
Jag drog ju ett mail dit imorse men har fortfarande inte fått nåt svar.
Hade skickat dit den direkt om jg nu hade behövt. Verkar ju vara mindre "krångel" dvs väntetid, tull, moms osv än MY i Hong Kong.
Som sagt, struntsumma det handlar om i Rolex sammanhang att få en "ny" länk för tusenlappen..
 
  • Like
Reactions: Ako

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kläm inte själv för 17! Förmodligen behövs det bara bytas ut lite stift plus rengöring..
Ska inte klämma, lovar. Har kört den i ultraljudstvätten i 10min och nu är den ren i alla fall. Hade kunnat tänka mig byta stift i länken själv om det fanns lösa att köpa. :)
 
  • Like
Reactions: Ako
D

Deleted member 4412

Guest
Ska inte klämma, lovar. Har kört den i ultraljudstvätten i 10min och nu är den ren i alla fall. Hade kunnat tänka mig byta stift i länken själv om det fanns lösa att köpa. :)
Men hör efter om du nu kan byta dom själv. Bara att googla/ringa runt till diverse urmakare som pysslar med Rolex. Nån sitter säkert och häckar på några stift;)
 
  • Like
Reactions: Ako

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men hör efter om du nu kan byta dom själv. Bara att googla/ringa runt till diverse urmakare som pysslar med Rolex. Nån sitter säkert och häckar på några stift;)
Jäkla meck. Hade gärna gjort det om man enkelt kunde klicka hem grejer, men att ringa runt orkar jag inte. Så svårt kan det ju inte vara att göra det själv.
 
  • Like
Reactions: Ako

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte hur otrevliga ni är via email men jag fick svar direkt:

Hi Mr Awesome , I can tighten your 93150 and refinish for around £85. The worn metal should be made less noticeable after the process .
Price doesn't include return postage and will be around 3 weeks for completion .

If you post please let me know so I can expect it .

Many thanks
Seth
 
Synd bara att dom verkar hålla till ute i Essex, är i London Sönd-Mån men hinner inte fan inte ut dit på de få korta timmar mellan ankomst, fotboll och avfärd.
 
  • Like
Reactions: Ako

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Före:
image.jpg

image.jpg



Efter:

image.jpg

image.jpg

Kanske svårt att se på bild men upplevs iaf som en enorm skillnad..
Den ändlänkspassningen hade inte jag varit nöjd med.
Ska inte klämma, lovar. Har kört den i ultraljudstvätten i 10min och nu är den ren i alla fall. Hade kunnat tänka mig byta stift i länken själv om det fanns lösa att köpa. :)
Lycka till att klämma till en icke-vikt länk. Sedan är ju frågan vad han gör med länken i England? Aningen kryptiskt svar? Han lasersvetsar väl iaf inte om man läser det svaret? Byter ut de fasta stiften i länken?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lycka till att klämma till en icke-vikt länk. Sedan är ju frågan vad han gör med länken i England? Aningen kryptiskt svar? Han lasersvetsar väl iaf inte om man läser det svaret? Byter ut de fasta stiften i länken?
Troligtvis. Byter eller sätter rör runt stiften, borstar den, that's it. Får se hur jag gör. Vill bära länken lite först för stt bilda mig en uppfattning om hur den sitter på handleden. Utifrån bilder jag sett så kan länkar bli sjukt tighta efter renovering, så tighta att det kan se knasigt ut.

Han svarar snabbt på mail i alla fall.
Jag svarade att det var lite längre reparationstiden än jag hoppats på. I mitten av september kan han göra det på cirka en vecka skrev han då som svar (nu är det semestertider).

Ska inte klämma själv. Trodde först att länkbitarna hade separerats lite med det är nog helt enkelt så att slaven på mittdelarna ger den illusionen. Då hjälper det ju inte att klämma. :)
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Ako

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag är sugen på att få iväg min länk på renovering.
Det enda som gör att jag inte vill göra det är att ändlänkarna och rolex kronan är alla rätt så ned polerade som de är...
Tror ni det är något han i UK kan fixa? Vore skönt att få den riktigt fin igen, även om den inte är i så dåligt skick som det är. Å andra sidan så är ju snuskigt sugen på en ny super jubilée till klockan.
20150820_114551.jpg
20150820_114626.jpg
20150820_114657.jpg
20150820_114906.jpg
20150820_114919.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag är sugen på att få iväg min länk på renovering.
Det enda som gör att jag inte vill göra det är att ändlänkarna och rolex kronan är alla rätt så ned polerade som de är...
Tror ni det är något han i UK kan fixa? Vore skönt att få den riktigt fin igen, även om den inte är i så dåligt skick som det är. Å andra sidan så är ju snuskigt sugen på en ny super jubilée till klockan.
20150820_114551.jpg
20150820_114626.jpg
20150820_114657.jpg
20150820_114906.jpg
20150820_114919.jpg
Den hade jag inte gjort något alls med, dom ska väl vara lite rassliga ?
 
Jag är sugen på att få iväg min länk på renovering.
Det enda som gör att jag inte vill göra det är att ändlänkarna och rolex kronan är alla rätt så ned polerade som de är...
Tror ni det är något han i UK kan fixa? Vore skönt att få den riktigt fin igen, även om den inte är i så dåligt skick som det är. Å andra sidan så är ju snuskigt sugen på en ny super jubilée till klockan.
20150820_114551.jpg
20150820_114626.jpg
20150820_114657.jpg
20150820_114906.jpg
20150820_114919.jpg
Mailade honom, utan bild, angående min twotone jubilee och fick svar på en gång och ett pris på £90. Låter lockande men lär klura lite då jag har 3 hål kvar i spännet och undrar hur mycket kortare den blir efter behandling.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Mailade honom, utan bild, angående min twotone jubilee och fick svar på en gång och ett pris på £90. Låter lockande men lär klura lite då jag har 3 hål kvar i spännet och undrar hur mycket kortare den blir efter behandling.

Jag ska nog ta och maila honom.
Som tur är så har jag två extra länkbitar så att den blir kortare är noll problem!

Samt så vill jag ha en anledning till att köra NATO på klockan igen! :D (som jag tyvärr glömde i Sverige sist jag var där.... hur man nu lyckas det)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dom är korrekta, bara nedpolerade på guldet så skårorna är näst borta :(
Jag hade försökt skapa en helhetsfinish på hela peketet. Alltså, är klockan väldigt repig och sliten så ser det bra ut om även länken är det så länge den fungerar funktionsmässigt. Är klockan kanonfin utan repor så komplettera med nya ändlänkar och nytt spänne i samma skick som klockan. Tänk helhet, inte detaljer.
 
Topp