Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Länktips hitta vintagedelar online

Diskussion i 'Vintage' startad av Johanw, 29 september 2014.

1. Johanw
    Trådstartare

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma
    Nu har jag har en möglig Tudor 90800 på ingång där bl.a. visarna tappat all lume så började försöka hitta nya visare eller NOS, kanske tom after market. Men det var inte helt lätt. Kan vi tipsa varandra med länkar på lämpliga ställen att söka på när man letar delar?

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Har inget tips förutom att jag alla dagar i veckan skulle välja att reluma visarna istället för att slänga på ett par aftermarket....

rogart-63 gillar detta.
  3. Johanw
    Trådstartare

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma
    Kan man reluma på visare som är helt "tomma"? Behövs ingen yta? Sen vet jag inte vad jag tycker om reluma vs after market? Relumar man är ju ändå klockan förskansad? Sätter man andra visare har man åtminstone kvar original visarna orörda.

Dails.jpg

4. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Ja då, inget problem att lägga på ny lysmassa på de där visarna.
    Om du relumar visarna brukar det inte vara någon konst att tvätta dem rena igen.

Vill du inte lägga på ny massa, så skulle jag fortfarande hellre kört dem tomma än fel visare...

Andra får gärna kommentera vad de tycker, kanske är mitt sätt att resonera konstigt! :)

Gummo gillar detta.
  5. Johanw
    Trådstartare

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma
    Frågan är om man går till en AD, kan dom då få fram nya visare? Antagligen inte ett alternativ då det kommer kosta halva klockans värde.

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Jag skulle hellre reluma än köra aftermarket . Är det snyggt gjort så kan man inte se nån skillnad . Skulle ev behöva reluma ett par visare oxå . Vem är bäst på att göra sånt ? Vad kostar det ?

7. nifag

nifag Stadsbo

Jag hade också hellre lagt på ny lysmassa på de du har. McGyver har gjort det bra tidigare. Annars är farfars smidig att skicka till om man inte har möjlighet att komma förbi. Han har erfarenhet av den typen av jobb. http://www.farfarsklocka.se/empty_14.html

8. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Annars kan säkert ROB-1832 svara på vad nya visare skulle gå på och om det går att få tag på.

9. Johanw
    Trådstartare

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma
    Nu hamnade vi kanske ifrån rubriken men lägger en länk till en sökmotor

WatchRecon

som letar genom:
    Breitling Watch Source
    Chronocentric Chronotrader
    Omega Forums
    Paneristi
    Poor Man's Watch Forums
    Seiko & Citizen Watch Forum
    The Rolex Forums
    Time Keeper Forum
    Timezone
    Vintage Rolex Forum
    Watch Freeks
    Watchnet
    Watchuseek

Kommer lägga in alla länkar i först inlägget så man slipper leta genom tråden.
    Eller inte! Varför kan man inte ändra sina egna inlägg? Detta inlägg kan jag ändra men inte mitt första?!?

10. Minuteman

Minuteman Friends of KS

11. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Tycker att relume är helt ok så länge det inte är något samlarobjekt. Hellre något tillfixat som används än något helt original som ligger i en låda och förfaller.

12. Johanw
    Trådstartare

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma