• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länktips hitta vintagedelar online

Johanw

Cartier
Nu har jag har en möglig Tudor 90800 på ingång där bl.a. visarna tappat all lume så började försöka hitta nya visare eller NOS, kanske tom after market. Men det var inte helt lätt. Kan vi tipsa varandra med länkar på lämpliga ställen att söka på när man letar delar?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nu har jag har en möglig Tudor 90800 på ingång där bl.a. visarna tappat all lume så började försöka hitta nya visare eller NOS, kanske tom after market. Men det var inte helt lätt. Kan vi tipsa varandra med länkar på lämpliga ställen att söka på när man letar delar?

Har inget tips förutom att jag alla dagar i veckan skulle välja att reluma visarna istället för att slänga på ett par aftermarket....
 

Johanw

Cartier
Kan man reluma på visare som är helt "tomma"? Behövs ingen yta? Sen vet jag inte vad jag tycker om reluma vs after market? Relumar man är ju ändå klockan förskansad? Sätter man andra visare har man åtminstone kvar original visarna orörda.

Dails.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kan man reluma på visare som är helt "tomma"? Behövs ingen yta? Sen vet jag inte vad jag tycker om reluma vs after market? Relumar man är ju ändå klockan förskansad? Sätter man andra visare har man åtminstone kvar original visarna orörda.

Dails.jpg

Ja då, inget problem att lägga på ny lysmassa på de där visarna.
Om du relumar visarna brukar det inte vara någon konst att tvätta dem rena igen.

Vill du inte lägga på ny massa, så skulle jag fortfarande hellre kört dem tomma än fel visare...

Andra får gärna kommentera vad de tycker, kanske är mitt sätt att resonera konstigt! :)
 

Johanw

Cartier
Frågan är om man går till en AD, kan dom då få fram nya visare? Antagligen inte ett alternativ då det kommer kosta halva klockans värde.
 

rogart-63

Patek
Jag skulle hellre reluma än köra aftermarket . Är det snyggt gjort så kan man inte se nån skillnad . Skulle ev behöva reluma ett par visare oxå . Vem är bäst på att göra sånt ? Vad kostar det ?
 

Johanw

Cartier
Nu hamnade vi kanske ifrån rubriken men lägger en länk till en sökmotor

WatchRecon

som letar genom:
Breitling Watch Source
Chronocentric Chronotrader
Omega Forums
Paneristi
Poor Man's Watch Forums
Seiko & Citizen Watch Forum
The Rolex Forums
Time Keeper Forum
Timezone
Vintage Rolex Forum
Watch Freeks
Watchnet
Watchuseek

Kommer lägga in alla länkar i först inlägget så man slipper leta genom tråden.
Eller inte! Varför kan man inte ändra sina egna inlägg? Detta inlägg kan jag ändra men inte mitt första?!?
 

F-L-P

Panerai
Kan man reluma på visare som är helt "tomma"? Behövs ingen yta? Sen vet jag inte vad jag tycker om reluma vs after market? Relumar man är ju ändå klockan förskansad? Sätter man andra visare har man åtminstone kvar original visarna orörda.

Dails.jpg


Tycker att relume är helt ok så länge det inte är något samlarobjekt. Hellre något tillfixat som används än något helt original som ligger i en låda och förfaller.
 
Topp