• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låda med gammalt bös

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Diogenes

Cartier
Aurum, kan du inte berätta mer om klockan på bild 2 och Omegan på bild 6? De är (så som övriga) helt makalöst fantastiska och ger mig ett sådant obegränsat ha-begär.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ingen dålig låda du har där Aurum!

Vad vet du om den sista klockan med fasta luggar! Sita? Militärt ursprung? Ser ut som en gammal Tutima boett!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Snyggt! Skön spridning, nu behöver du bara en stålsportis och en Heuer. Se så...!

Edit: Vafan, Certinan fyller ju den funktionen utmärkt. Återstår Heuer då...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aurum, kan du inte berätta mer om klockan på bild 2 och Omegan på bild 6? De är (så som övriga) helt makalöst fantastiska och ger mig ett sådant obegränsat ha-begär.
Kul du gillar dem!

Uret på bild två är en gammal Jump Hour från 20-30-talet. Förkromad boett och ett verk som är lätt modifierat gör att visa tiden mha tre diskar. Kul sätt att visa tiden på.
image.jpg



Mer info om Omegan finner du här:
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-aurum-måndag-v-5.3304/
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ingen dålig låda du har där Aurum!

Vad vet du om den sista klockan med fasta luggar! Sita? Militärt ursprung? Ser ut som en gammal Tutima boett!

Det är ett flygarur av den typ man oftast ser i Tyskland. Många såldes då givetsvis till piloter som antingen var eller blev stridspiloter. Då man inte märkte de tyska militäruren på denna tid (har jag läst) så är det omöjligt att veta om just detta ex har militär proveniens. Då dessa var lite större och hade en vridring torde de vara navigatörsur, dvs beobachtungsuhr om man går på militärlinen. Boetten mäter 40 mm, är rätt tunn och bär stort. Det fanns många tillverkare av dessa, bla Zenith och Helvetia.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Riktigt fina grejer, gillar såklart Daydaten galet mycket… JLC:n är riktigt cool den med… eller vafan alla är coola… men de två är coolast...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Trevligt, trevligt - en sällsynt kul blandning där min personliga favorit är JLC:n. Vilken är din favorit i den lådan? :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Bös. Jo hoppsan.

Men nu får du allt lov att leta rätt på en finmekaniker som fixar nya rör i rätt längd till armbandet till Rolexen. Går ju inte med de där skinnbitarna längre... ;)

A
 
Topp