• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låda till banden?

Asplund

Patek
2-Faktor
Någon som har en låda för klockarmband och i så fall vart hitta ni den?

Har typ 15 läder/nato/gummin som inte har någon bra förvaring och det vore trevligt med en liten låda till dessa? Har sett på bukten men då bara plats för fem och banden ingick så det hjälper mig ju inte :p

/Asplund
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Någon som har en låda för klockarmband och i så fall vart hitta ni den?

Har typ 15 läder/nato/gummin som inte har någon bra förvaring och det vore trevligt med en liten låda till dessa? Har sett på bukten men då bara plats för fem och banden ingick så det hjälper mig ju inte :p

/Asplund
Kanske inte hjälper, men vissa klockboxar har ju en separat låda undertill där man kan förvara band. Kanske du borde slå till på en sån lösning

Vintage-10-Piece-Leather-font-b-Watch-b-font-font-b-Box-b-font-Jewelry-font.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kanske inte hjälper, men vissa klockboxar har ju en separat låda undertill där man kan förvara band. Kanske du borde slå till på en sån lösning

Vintage-10-Piece-Leather-font-b-Watch-b-font-font-b-Box-b-font-Jewelry-font.jpg

Jo jag vet men har en klockbox från rainer med tre platser vilken är perfekt så ny klockbox är inte aktuellt.

Tack
 

Mr Chance

Kalmar
Min lösning - en verktygslåda för clas ohlson för ca 40 kr. Där har jag natoband, läderband, verktyg, displex, länkar etc... Mkt bra lösning. Själva boxen har jag undanstoppad i en byrålåda.

null_zps7ee7fb4a.jpg

Mycket ändamålsenlig lösning! Lätt att bära omkring utan att allt hamnar huller om buller.

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Beta
 

Sond

Patek
Clas Ohlson kommer undra varför försäljningen rusar i höjden på en speciell form av verktygslåda. Inköpslarmet går och 1000 extra lådor beställs. Ingen säljs. KS rusar vidare till nästa behov..:)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mycket ändamålsenlig lösning! Lätt att bära omkring utan att allt hamnar huller om buller.

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Beta

Jepp - de orange'a plastbitarna kan man flytta runt på. Så man kan anpassa sektionerna efter vad man förvarar där i. Lådorna finns i olika storlekar, jag tog bland de mindre.

Vassego Classe O - gratis reklam galore!
 

naggge

Panerai
Kör liknande som JS_80. Fiskedragslåda från lokala sportfiskebutiken med flyttbara innerväggar. Ligger undanstoppad i en byrålåda.
 

lejake

Omega
2-Faktor
Ingen låda, men en...hängare. Jag var sämst i träslöjden för ca 20 år sedan och inget verkar tyda på att det har ändrats, Strunt samma, ambition går före slutresultat, så jag snickrade ihop en egen lösning för mina natoband. Har dock ännu inte orkat hänga upp den, gissar på att insidan av garderobsdörren blir en lagom diskret plats för detta hafsverk...

10CDuP6.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Det fungerar såklart med en låda från CO men skulle ju helst ha något lite elegantare likt klocklådan.. :cigar: Jaja man kan ju inte få allt :(

Btw.. Förstår att det inte blev höga betyg i träslöjden!
 

Josef B

Bestraffaren
Varför inte i en pianolackerad cigarrlåda? Självklart så ska strapsen förvaras med lite stil :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har funderat på detta ett tag eftersom jag har allt nerslängt i en genomskinlig skokartong.
Nu blev jag precis så inspirerad att jag köpte fyra såna här för 170kr totalt inkl frakt:

$(KGrHqZHJE0FCssiU5GJBQyJRwenWQ~~60_12.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm/321113206299

Känns ju klockrent. Man kan ändra storleken på facken själv.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Är jag den enda som förvarar sina straps i en tygpåse?
Nog fan är jag prylgalen men lite lugn får det allt vara ibland.
 
Topp