• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låddykning!

CainXVII

Breitling
Öppnade föräldrarnas gamla lådor och letade upp klockorna som jag mindes från barndomen. Hittade så mycket att jag kände att de behövde en egen sida. Jag kan INGET om klockor, så jag är jätteglad för allt jag kan få lära mig!
 

CainXVII

Breitling
IMG_20170322_212420.jpg

Klocka ett: fickur. Otroooligt vackert, men ytterst slitet.
IMG_20170322_212345.jpg
IMG_20170322_212407.jpg
 

CainXVII

Breitling
IMG_20170322_212515.jpg
Tre och fyra: Lassale från tiden som eget märke och från tiden som Seiko. Guldklockan rör sig faktiskt, trots många år i lådan och att den är körd i tvättmaskinen några gånger. Kronan är utbytt - går det kanske att sno kronan från den nyare? Förstått att den kan vara ganska värdefull, och mamma vill absolut ha igång den igen. Den har även en inskription, pappa fick den av banken.
IMG_20170322_212528.jpg
 

rogart-63

Patek
Guld klockorna är väl värda lite? Och silver klockan? Annars kan jag inte se att det är värt några större summor?
 

rogart-63

Patek
IMG_20170322_212515.jpg
Tre och fyra: Lassale från tiden som eget märke och från tiden som Seiko. Guldklockan rör sig faktiskt, trots många år i lådan och att den är körd i tvättmaskinen några gånger. Kronan är utbytt - går det kanske att sno kronan från den nyare? Förstått att den kan vara ganska värdefull, och mamma vill absolut ha igång den igen. Den har även en inskription, pappa fick den av banken.
IMG_20170322_212528.jpg
Sitter inte samm verk i dom . Så tyvärr kan du inte sno kronan från den ena och sätta i den andra? Men går säkert att hitta om det skulle vara så?
 

rogart-63

Patek
IMG_20170322_212515.jpg
Tre och fyra: Lassale från tiden som eget märke och från tiden som Seiko. Guldklockan rör sig faktiskt, trots många år i lådan och att den är körd i tvättmaskinen några gånger. Kronan är utbytt - går det kanske att sno kronan från den nyare? Förstått att den kan vara ganska värdefull, och mamma vill absolut ha igång den igen. Den har även en inskription, pappa fick den av banken.
IMG_20170322_212528.jpg
Konstigt men dessa är rätt ovanliga? Så kan säkert vara värda en lite slant? Såg en när jag googla som sålt för $70 .
 
Topp