• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lådfynd, Hamilton kronograf med 7750.

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Hittade denna gamla trotjänare i byrån.
Totalt död. Rasslar och låter som rotorn är lös.
Visarna har lossnat. Glaset är skadat.......
Men det skulle vara roligt att få igång den, någon som har tips eller så?
Finns det någon som sitter på kunskap/delar till 7750?
Vad kan det kosta ifall man vill återställa?

Rätt okej klocka tycker jag. (bytte till mig denna på en TTT Klockmässa för tusen år sedan mot en Breitling Colt Quartz).
/j
IMG_9098.JPG
IMG_9094.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hittade denna gamla trotjänare i byrån.
Totalt död. Rasslar och låter som rotorn är lös.
Visarna har lossnat. Glaset är skadat.......
Men det skulle vara roligt att få igång den, någon som har tips eller så?
Finns det någon som sitter på kunskap/delar till 7750?
Vad kan det kosta ifall man vill återställa?

Rätt okej klocka tycker jag. (bytte till mig denna på en TTT Klockmässa för tusen år sedan mot en Breitling Colt Quartz).
/j
IMG_9098.JPG
IMG_9094.JPG
Borde väl inte vara något problem för en urmakare att få igång, finns gott om delar till 7750. Dock får du nog räkna med att det kostar en slant att serva, precis som med alla kronografer.
 

Herman

Breitling
Om du bestämmer dig för att det inte är värt det å tänker "skrota" klockan kan jag tänka mig att adoptera den!:)
Aldrig ägt en kronograf:bag: Lovar att vårda den väl, och under tid(låång tid), försöka få ordning på den igen!
 

rogart-63

Patek
Grymt spännande!
/j
Lovar inget. Gjort så gott jag kan. Grymt mycket delar i en sån här 7750.
Funka so far men om den håller sig i framtiden vågar jag inte lova. Men kul att ha testat iallafall. Ska hålla den igång i veckan tills jag får nya glaset. Tyvärr kan jag inte testa den på armen innan glaset kommit. Man kanske skulle testat den med gamla glaset först men tryckte jag ut det för att kunna mäta det.
 

rogart-63

Patek
Varit lite stillestånd med denna . Datumet funkade inte då jag inte fått ner dagskivan i rätt läge. Sen hade jag missat att ställa kammarna i rätt läge. Fick inte till det 100% nu heller trots att jag hade denna video . Men tänker inte riva den igen :p. Dagen växlar en uns före datumet vid 24.00. Klockan har även fått ett nytt glas. Lyfte rejält. Sorry för fel dag och datum.
DSC08336.JPG
DSC08335.JPG
 

rogart-63

Patek
Det var väl konstigt. Fick en lite knock och då halkade dagskivan ur läge igen. Trots att brickan ligger under och ska pressa mot tavlan. Behövs det en annan tjockare bricka tro?
 

rogart-63

Patek
Jag tror nog tyvärr att dagskivan hänger lite.
Vi får se hur den sköter sig.
/j
Konstigt. Kan nog inte riktigt föklara vad det beror på? Nån som har nån idé? Dagskivan sitter på plats och över den ligger en stor bricka som ska göra att den inte hoppar ur läget. Sen sitter tavlan ovanpå. Ska se om jag hittar en video eller bild?
 
Topp