• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låg winder

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Haloi,
Är det någon som har koll på vart man hittar eller vilka tillverkare har låga på höjden winders?
Anledningen för den låga höjden är att kassaskåpets hyllor inte går att justera allt för mycket.
Även en modell som man drar ut klockorna framåt vid byte istället för lucka uppåt är att föredra.
Det ska även vara av lite bättre kvalite som håller länge.
Just det, plats för 4 klockor är optimalt, men tar emot alla förslag.

Tacksam för hjälp.

Henrik.
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Kan tipsa om denna, lite mer budget, men riktigt bra kvalitet tycker jag!
1002371.jpg


http://www.ebay.co.uk/itm/190982794...49&var=490217933005&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Tack för alla svar,
Är i Thailand o internet suger just nu så inga bilder laddas.
Kollar så fort det blivit bättre fart på grejerna.
 
Den här tråden var lysande!
Har letat efter något liknande själv. Batteridrift är ett måste, och så litet yttermått som möjligt är att föredra!

Ska kolla igenom läkarna lite mer noga nu! :)
 
Det är galenskap tycker jag prismässigt! Men sen sålde Marcus på ROB.E in dom så bra så jag var tvungen att köpa 2 st. Köpt ny klocka så nu måste jag köpa en till inom kort :)

Lycka till!

Haha, jo galenskap är väl standard här på KS..!


Jag ska ha windern i kassaskåpet, så lång batteritid vore att föredra. Verkar som att de flesta winders man hittar oavsett prisklass drivs av dubbla AA batterier.. Hur länge håller dessa egentligen?
 
Modalo design 210 verkar fylla de flesta krav jag har.. Måttmässigt passar den i kassaskåpet och att snurra två klockor räcker i dagsläget..
Är det någon som har denna eller motsvarande och kan uttala sig om batteritiden?

Mvh

ff3dff74130b9e2ca9374cf3c2dc4bb645de11e2_800x800.jpg
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Modalo design 210 verkar fylla de flesta krav jag har.. Måttmässigt passar den i kassaskåpet och att snurra två klockor räcker i dagsläget..
Är det någon som har denna eller motsvarande och kan uttala sig om batteritiden?

Mvh

ff3dff74130b9e2ca9374cf3c2dc4bb645de11e2_800x800.jpg
Denna Modalo 210 är i rätt riktning, prisklassen känns rimligare än swisskubik.
Synd att den inte fanns för fyra stycken och att den inte var några cm lägre.
Får leta vidare och förhoppningsvis hitta "the fantastic four".
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor

Antar att du har denna då du rekommenderar.
Är det med nät eller batterier, eller båda?
Om nät, är det då svenska "kontakter" på den?
Taskig info på ebay sidan.

Har du lust att pm:a lite runtom bilder på den, och även måtta den åt mig?

Tack på förhand.
Henrik
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Antar att du har denna då du rekommenderar.
Är det med nät eller batterier, eller båda?
Om nät, är det då svenska "kontakter" på den?
Taskig info på ebay sidan.

Har du lust att pm:a lite runtom bilder på den, och även måtta den åt mig?

Tack på förhand.
Henrik
Skrev ett inlägg i paketöppningstråden om denna, sök på mitt användarnamn där. Både batteri och nät, EU-kontakt så det är bara plugga in i väggen.

Måtten står ju i beskrivningen :)
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Köpte 2st av dessa i länken.
Nu är frågan hur man ska använda windern, är det olika rotationer/hastigheter/program för olika verk/ klockor för att uppnå bäst tidshållning och ev. minst slitage på verken?
Är alltid kass på läsa ev medföljande instruktioner, därav frågan här.
Ska även tillägga att jag hämtar dem ikväll och har inte möjlighet än att svara på ev. frågor om dem specifika windersen än.

Thanks.
Henrik
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Köpte 2st av dessa i länken.
Nu är frågan hur man ska använda windern, är det olika rotationer/hastigheter/program för olika verk/ klockor för att uppnå bäst tidshållning och ev. minst slitage på verken?
Är alltid kass på läsa ev medföljande instruktioner, därav frågan här.
Ska även tillägga att jag hämtar dem ikväll och har inte möjlighet än att svara på ev. frågor om dem specifika windersen än.

Thanks.
Henrik


Läge 1 är 650TPD vilket rekommenderas av Rolex. Googla lite så hittar du vad listor på vad som är rekommenderat för resp Tillverkare/modell.
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Läge 1 är 650TPD vilket rekommenderas av Rolex. Googla lite så hittar du vad listor på vad som är rekommenderat för resp Tillverkare/modell.
Tack, då vet jag rolexen.
Vilka sökord på google för att hitta dessa rekommendationer?
Sökte en del men hittade inget som specar märken/verk.
Föredrar även att fråga här och svar från kunniga personer istället för halft luddiga google resultat.
 

john b

Rolex
Topp