• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lågbudget-tips på förvaring

Camo00

Patek
När kameran ändå var framme tog jag lite bilder på min lågbudget-förvaring. Slänger upp lite bilder för att inspirera eller avskräcka...

Klockorna på bilderna ÄR quartz allihop, jag vet...

Hade lådor över i en bokhylla i hallen, i perfekt klockförvaringshöjd...


Köpte en bit skumgummi, typ ljuddämpning...


...och skar ut hyfsat symmetriska rektanglar.


Ner med skumgummit i den för skummgummit avsedda lådan...


...och Voilà; klockorna trivs och är sjukt lättåtkomliga när man går förbi!


Nighthawk calling London... :D


Over and out / Calle
 

Batch

Omega
2-Faktor
Funderar också kring detta med förvaring....
Hqt runt en handfull klockor men alla ligger i boxar.
 

MrGoran

Cartier
Jag köpte ett arkivskåp på auktion. Klädde lådorna med tjockt tyg. Finns plats att utöka samlingen. Uppifrån med klockor, nerifrån med länkar, band, +div. skrot.
20240113_100058.jpg

20240113_100215.jpg
 

Bilagor

  • 20240113_100058.jpg
    20240113_100058.jpg
    556.3 KB · Visningar: 10

Petrik

Panerai
Mycket bra idé 👍🏼
Finns det insats till PAX garderoberna också?
Om du tar mått så tillverkar de en insats efter ditt önskemål men de vill skapa ett höjdmått på 55 mm för att klock rullen skall få plats,denna tog jag mått ock fick ett förslag tillbaka och tänk på att de har fler färger
 

Hetta25

Breitling

Jag har ett gäng sånna här lådor i min garderob, hade varit nice att kunna få lite ordning i dessa 👍🏼
 

Petrik

Panerai

Jag har ett gäng sånna här lådor i min garderob, hade varit nice att kunna få lite ordning i dessa 👍🏼
Skulle bli skitbra
 

Petrik

Panerai

Jag har ett gäng sånna här lådor i min garderob, hade varit nice att kunna få lite ordning i dessa 👍🏼
Jämnförde lite mått,de lådor du har är ca 10 cm större Plena hållet och 20 cm åt andra…..så du skulle få plats med……miljarder klockor……mumma
 
Topp