• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lång väntan på Mark

Oddset

Cartier
Brukar inte köra uppryckningar, men denna historia tycker jag är speciell.

Var inne i urbutiken i maj 2013 för att köpa ett nytt band till Morfars gamla Omega Seamaster. Hittade ganska snabbt ett band och medan det monterades så tittade jag runt lite. Hade några klockor som man spanat in och passade på att prova Omega Aqua Terrra och en IWC Mark XVII. IWCn var riktigt fin och det var nära att jag drog kortet direkt. Klocktok som man är så hade jag dock koll på att den tidigare modellen (Mark XVI) var något snyggare (tycker jag) och aningen mindre. Naturligtvis var den slutsåld och inget de någonsin skulle få in igen :(

What to do?

Jo, ringa sin kontakt i NY som är AD för IWC mfl. Samma story där:

- Sorry, sold the last one a couple of weeks ago and they are not possible to order :(

- But wait...(lång paus)...you are lucky mate. I got one left!

Slog till direkt! Betalade klockan och började jobba på transport hem. Alltid någon som ska till NY, men icke...

Månaderna gick och jag kunde inte ha den liggande där så efter att ha pratat med en släkting som skulle korsa Atlanten på hösten så skickades klockan till SF. Min släkting åkte dock inte hem i höstas och inte heller hem kring jul pga sjukdom :(

Pratade med morsan tidig vår och snart skulle min släkting komma hem. I april landade min släkting i Skåne och några dagar senare meddelande morsan att klockan fanns hos henne. I lördags kom farsan på besök och klockan kunde ÄNTLIGEN packas upp. På kvittot står 23/5 2013....så 11 månader senare:



Happy :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Grym klocka! Karaktär man har om man kan vänta 1år på en slantad klocka! Välkommen hem.
 

Bolio

Panerai
Underbar klocka och en härlig historia, snacka om att ha ett genuint intresse för våra vänner på handleden när man kan vänta så länge.

Stort GRATTIS.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Stort grattis! Måste ha varit en olidlig väntan. Fantastiskt att lyckas hitta en helt ny Mark XVI, som utan tvekan är snyggare på många sätt jämfört med efterföljaren. En till i den exklusiva klubben! Min säger hej och välkommen hem:

IWC M 2014-03-14.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vilken story! Förstår att det varit jobbigt att vänta...

Önskar jag gjort "rätt" val för 2 år sedan när jag skulle köpa min första "riktiga" klocka; det stod mellan just Mark XVI´n & en TAG Heuer Carrera Heritage. Den sistnämnda "vann" av en ren slump. Kan meddela att den INTE är del av min samling längre. Det hade säkerligen IWC´n varit...
 

jabla

Sarlacc
Grattis! måste sitta extra skönt på armen nu. Förstår ditt val att köpa den äldre modellen.
 

Hubbatix

Cartier
Jisses, vilket tålamod! Stort grattis! Bra val att välja bort XVII också, tycker jag. XVI är bra mycket snyggare, i svår konkurrens med XV.
 
Topp