• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låsets placering

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,
Säkert en sliten fråga, hoppas ändå att ni har lite input. Har en ny Speedmaster (riktigt nöjd by the way). Till att börja med hade jag lika många länkbitar på varje sida (6 om man bortser från endlinks samt de som sitter i låset). Själva spännet (den borstade delen) hamnade då ganska mitt på handleden. Dock kändes det som att gångjärnet närmast armen hamnade fel. Jag plockade bort en länk från 6-sidan och adderade till 12-sidan. Den känns nog bättre nu, men samtidigt så hamnar spännet inte länge i mitten... Tyvärr är det inte en option att addera mer länkar. Detta är den nya referensen av Speedmaster utan halvlänkar och med skruvad länk som dessutom är tjockare, så inte lika enkelt att hitta flexibla lösningar... Hur gör man då man har lika många bitar på varje sida? Nedan hur det ser ut nu - vad tycker ni?
IMG_0604.JPG
IMG_0606.JPG
 
B

Banankontakt

Guest
Jag märkte samma sak igår på min klocka när forumet låg nere och man satt i timmar och stirrade på klockan :p

För min del gör det inget att spännet inte är exakt centrerat på undersidan handleden. Hade ju inte märkt det innan så :)
 
Topp