• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Strindberg

Patek
2-Faktor
@Norrlänningen Ska man storrenovera kan man inte vara alltför rädd om sin mentala hälsa, eller så får man vara hård som en sten!

För övrigt så blev det bara iordningställande inför rörmokarens besök i kväll. Till helgen så ska badrummen vara funktionella!
 
Funderar på det då jag själv sitter och ska dra igång att sätta golvsockel i ett rum för första gången, hur tusan kan ni göra allt det arbete ni gör!? Får ju klura mig blå för att lösa detta lilla problem :)

Hur har ni kunskaper till allt ni gör som gör hela hus, utbildade snickare??
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vill inte smutsa ned tråden med skräp men detta är vad min förmåga klarar av. Dvs, @Aquaracer2 borrar i betongen, jag skruvar i lite skruvar och sen ser det ut som en hylla!

Foto 2015-07-04 16 11 26.jpg
Foto 2015-07-04 20 26 27.jpg
Foto 2015-07-04 22 37 54.jpg
Foto 2015-07-04 23 24 43.jpg
 
Senast ändrad:
Funderar på att införskaffa en kap&gersåg och då det finns några byggherrar här tänkte jag höra efter tips. Ska främst ha den till lister/socklar men eventuellt till något mindre altanbygge nästa sommar.

Vad tror ni, kikar på Makita ls0815f men det kanske är att skjuta över målet??
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Köpte själv någon billig Metabo för något år sedan på Bauhaus som jag kapat golv/fasad/lister med utan problem. Riktigt nöjd.

@Tobias Eriksson
Kan berätta en lustig anekdot om Bauhaus. Det varuhuset kom hit till Island för ett par år sedan, och i ett par månader fanns i deras sortiment en mullvadsfälla. Det var som sagt innan någon med lite innanför pannbenet påpekade att det inte finns några mullvadar på ön !
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Var i går och reserverade en tomt, så nybygget närmar sig! Hyresrätten kommer inte räcka till när parveln kommer, så med lite tur står huset färdigt till nästa sommar innan det kryps runt för mycket här hemma.

Fritt val med husleverantör?
Håller själv på att bygga, gör av dig om det är något du undrar över.
 
Topp