• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt någon gravera din klocka!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vad sägs om att låta göra din klocka lite mer personlig och lägga till en gravyr? :wideyed:

http://www.ablogtowatch.com/madeworn-american-hand-engraved-rolex-watches/

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Tyvärr är gränsen mellan vackert hantverk och en riktigt "tuff" tribals & flames-klocka hårfin... Spännet blev väldigt vackert när man tack vare utrymmet kan greppa mönstret lite bättre.

Har sett en del AM-gravyrer tidigare som jag tyckte varit fina, bland annat denna:

IMG_3023.jpg
Tror ägaren heter Jolu.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har sett dem förr. Gillar dem, men kan förstå de som tycker precis tvärt om.

Noterade för övrigt en fake tavla i en av klockorna i länken, men det spelar kanske mindre roll i sammanhanget.

Mvh A
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Har sett dem förr. Gillar dem, men kan förstå de som tycker precis tvärt om.

Noterade för övrigt en fake tavla i en av klockorna i länken, men det spelar kanske mindre roll i sammanhanget.

Mvh A
Du som gillar Explorers Acce! Du har ju flera, en kunde du väl testa på! :D
Berätta, berätta! Vilken är fel och varför?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Du som gillar Explorers Acce! Du har ju flera, en kunde du väl testa på! :D
Berätta, berätta! Vilken är fel och varför?
oyster royal (röd text på tavlan) samt explorer-tavla. No such thing.

Rolex Oyster Royal finns, men inte så där.

Jo, det vore udda och kul med den 114270 som du klippte in! 22 KUSD enligt artikeln... :( Men nedlagd tid reflekterar nog en viss premie på listpriset...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
inget jag själv hade gjort, men jag uppskattar konstverket! Gravyr på baksidan är dock något jag skulle kunna tänka mig, men då ska det vara jävligt bra gjort :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nja, inte helt i min smak även om det ser ut att vara väl utfört hantverk. Någon som har graverat namn, initialer eller liknande på sin klocka?
 
Uppskattar hantverket och tycker det är snyggt, men troligen inget jag skulle vilja bära själv. Blir lite samma känsla som inför detaljrik ornamentering på en skeleton-klocka utan urtavla. Det kan vara vackert men inte direkt något att ha runt handleden. Mitt sökande efter en "funktionell" skeleton tog ett bra tag, men det är en annan historia...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det är kul med gravyr.
Hantverk, på en klocka som i sig också är ett hantverk.

Jag skulle inte göra det på mina egna, men hade jag haft en Explorer skräpandes så, varför inte?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag tycker det ser rätt bra ut.

Skulle det bli problem med service hos Rolex om den var så utsmyckad? Jag har för mig att de inte gillar att ta i moddade klockor.
 
Topp