• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt någon gravera din klocka!

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Snyggt på en side by side hagelbrakare men inte en klocka. Sen tror jag gravyren kommer gå på betydligt mer än vad klockan kostar.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
WTF?!

IMG_5838.PNG
 

Snake

Omega
Riktigt snyggt! Är det någon som vet om det finns ngn i Sverige som gör liknande jobb & vad det kan kosta?
 

GT_karl

Omega
Kan lätt tänka mig en graverad klocka, och gärna rejält och heltäckande.
Men har svårt att motivera kostnaden och att gör en klocka så personlig som det ändå innebär.
 

Rivalen

Rolex
@JesperO Graverade du Reverson? Under den korta stund jag höll i en Reverso som jag hoppades skulle bli min så tänkte jag mig en gravyr som visade hur verket bakom locket ser ut. Typ gravyrbaksida isf glasbaksida.

Har precis beställt gravyren på verket till min nästa klocka (glasbaksida). Kommer nog en bild så småningom.
 

JesperO

Rolex
@JesperO Graverade du Reverson? Under den korta stund jag höll i en Reverso som jag hoppades skulle bli min så tänkte jag mig en gravyr som visade hur verket bakom locket ser ut. Typ gravyrbaksida isf glasbaksida.

Har precis beställt gravyren på verket till min nästa klocka (glasbaksida). Kommer nog en bild så småningom.

Inte än, tanken finns kvar men faller ofta på att jag antagligen inte kan bestämma motiv..,
Men gillar din idé faktiskt!!!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Har inget emot en välgjord gravyr på boettlock tex. Lite svårare med de som täcker boetten. Men visst, vissa är ju faktiskt stiliga. Men bra gravyrer känns jävligt sällsynt.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Ingen större eftertanke. Min andra klocka är också graverad - av urmakare. Den känns lite steril (jag gillar det på just den klockan), men då det här blir min beater fixade jag det själv. Jag ville sätta lite personlig prägel på den helt enkelt.
Antingen ljuger du, eller så är du full (som jag just nu). Eller bara cool (vilket du ju är).

Ingen graverad ipad??

Vilket som bra gjort!
 
Topp