• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt oss diskutera Credor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fy fan vad besviken jag är på dig! Trodde vi kommit överens om att vi skulle gömma Seikos styggelse Credor!
Detta är en riktigt bra klocka Spencer! Har varit sugen på en Credor-chrono många gånger men inte slagit till, främst för att de inte sålts i närtid så man får räkna in en service. Tydligen grymma urverk, blir sugen på att handla.
 

CyberAndre

Cartier
Kan man tänka sig att det är bättre med 22:59?
Fast jag blir nog lite ledsen. Jag är jätteglad över den här klockan och stolt. Utifrån mitt synsätt så uppskattar jag alla som uppskattar sin klocka, oavsett vad andra tänker om pris, märke osv. Det är väl ungefär som partner. Även om någon totalsågar utseendet och bakgrunden om den som jag lever ihop med så bryr jag mig inte.
Ang klockan? Den är vacker som en dag.
 

CyberAndre

Cartier
Detta är en riktigt bra klocka Spencer! Har varit sugen på en Credor-chrono många gånger men inte slagit till, främst för att de inte sålts i närtid så man får räkna in en service. Tydligen grymma urverk, blir sugen på att handla.
Tänkte också service när jag budade. I framtiden blir det dyrt med service. Men jag höll andan, vann och bär klockan nu. Ångrar inget. Bästa jag gjort på länge. Hur många tusenlappar kostar det inte att serva en vanlig Omega? Och är vi helt säkra på att det görs i Sverige? T ex. Ja, det kan bli dyrt den dagen det är dags för service på för denna klocka, det är sant.
Jag tar det då. Det här är verkligen en jättefin klocka. Jag tänker skriva till Seiko Credor och berätta för dem som varit med och skapat klockan. Jag vill att de urmakare och designers som varit medverkande skall veta att det finns någon där ute som verkligen uppskattar deras verk.

Fler borde göra så, när det gäller sina klockor.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte också service när jag budade. I framtiden blir det dyrt med service. Men jag höll andan, vann och bär klockan nu. Ångrar inget. Bästa jag gjort på länge. Hur många tusenlappar kostar det inte att serva en vanlig Omega? Och är vi helt säkra på att det görs i Sverige? T ex. Ja, det kan bli dyrt den dagen det är dags för service på för denna klocka, det är sant.
Jag tar det då. Det här är verkligen en jättefin klocka. Jag tänker skriva till Seiko Credor och berätta för dem som varit med och skapat klockan. Jag vill att de urmakare och designers som varit medverkande skall veta att det finns någon där ute som verkligen uppskattar deras verk.

Fler borde göra så, när det gäller sina klockor.
Episkt inlägg, men OK. :D
Tror inte de är särskilt dyra att serva med tanke på att det kostar typ 4000kr att serva en GMT GS.
 

CyberAndre

Cartier
Mer bilder på den nu :)
Kommer! När jag har möjlighet!! Har tagit bilder och får se vad läggs ut! Kanske tråden läggs ned eftersom Spencer66 är upprörd, just nu. Fast det beror ju förmodligen på att jag ännu inte skickat in tillräckligt bra bilder. Det skulle göra vem som helst frustrerad, tänker jag.
 
Senast ändrad:

CyberAndre

Cartier
Liten bild. Men förstår ju själv att jag behöver ta mitt ansvar. Återkommer.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    158.1 KB · Visningar: 118
  • image.jpeg
    image.jpeg
    158.1 KB · Visningar: 120

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor

zeke_varg

Omega
image.jpg

Ca 133000kr på chrono24. Gillade den som är i trådstart bäst (eichi II) men utbudet av den klockan är nära obefintlig :) Jag hittar iaf inte den till salu.

Envisioned to be an incredibly fine gentleman's wristwatch, Japan's equivalent of the Philippe Dufour Simplicity, the Seiko Credor Eichi was unveiled in 2008 and discontinued in 2012, after some two dozen were made. Now its successor has been unveiled, the Credor Eichi II (ref. GBLT999).
 
Topp