• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt oss prata Breguet

Målarn

The Steak
Gillar dessa två, riktigt snygga!!

breguet-marine-royal-baselworld-2010-5.jpg
breguet-marine-royal-baselworld-2010-6.jpg
breguet-marine-royal-baselworld-2010-9.jpg
2060_Breguet.jpeg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Breguet gör fantastiskt fina klockor, här är en klocka som jag tycker är helt perfekt, ägaren är såklart John Goldberger ;)
Skärmavbild 2014-06-03 kl. 22.42.49.png
Jättefin klocka. Snyggt armband med, vad kallas de och var kan man hitta liknande?
Förresten Jakobb, är inte första bilden i tråden på XX-kronografen en riktig vintage och Alfredo Paramicos? Tycker mig ha sett den i Hodinkees Talking Watches.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jättefin klocka. Snyggt armband med, vad kallas de och var kan man hitta liknande?
Förresten Jakobb, är inte första bilden i tråden på XX-kronografen en riktig vintage och Alfredo Paramicos? Tycker mig ha sett den i Hodinkees Talking Watches.

Det är bandet jag tjatar om heeela tiden men har inte själv hunnit testa, inte hittat rätt klocka som förtjänar det. Namnet beror så klart på vem som tillverkar präglingen, men Camille Fournet kallar den saffiano. Banden börjar på 80 euro.

Stämmer att det är en Type 20, dvs. en fransk? militärstandard. Breguet tillverkade väl inte dem själva utan var den Mathew Tissot som satt ihop dem har jag för mig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Sålde precis min Type XX Transatlantique till Sami på forumet, grymt fint skick om någon är köpsugen :) I princip aldrig varit så nöjd med en klocka, dessutom en gedigen historia bakom :)
Den var väl inte helt lättsåld, du hade väl den ute nästan ett år..
Om det var den, varför är det ett svårsålt märke. Förutsatt att priset var ok?
Är det för att den är ovanlig?
 

DrDre

Patek
Mycket trevlig tillverkare som storsatsar på att hitta tillbaka till märkets ursprung, dvs horologiska innovationer! De har en ständigt växande forskningsavdelning, som bla ligger i framkant när det gäller nya material som silikon...

Inte för att det spelar någon roll, men jag misstänker att det är kisel (på engelska "silicon") man experimenterar mkt med? Det verkar som många klocktillverkare jobbar med kisel just nu. Bla Omega har väl någon uppdaterad variant av sitt 8500 baserad på någon detalj gjord i kisel som kom för några år sedan.
 

Camo00

Patek
Inte för att det spelar någon roll, men jag misstänker att det är kisel (på engelska "silicon") man experimenterar mkt med? Det verkar som många klocktillverkare jobbar med kisel just nu. Bla Omega har väl någon uppdaterad variant av sitt 8500 baserad på någon detalj gjord i kisel som kom för några år sedan.
Jo såklart det är! Kolla längre upp i tråden så har jag redan krupit till korset... Det blir alltid såhär eftersom allt man läser är på engelska... :)
 
Topp