• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt oss prata Breguet

par

Patek
2-Faktor
Tradition är ju faktiskt riktigt bra. Har verkligen vuxit för mig sen jag testade den.


image.jpg

image.jpg
 
Jag gillar Breguet. Type XX skulle jag gärna kunna tänka mig äga. Som jag förstår är den baserad på ett urverk från Lemania, osäker på ref. Det bör borga för att den kan tåla vardagsbruk.

Frågan jag ställer mig är dock just hur den skulle fungera som en vardagsklocka. Jag har som tendens att bära en klocka i taget under längre perioder men är osäker på hur robust Type XX är för sådant bruk.

Erfarenheter?
 

watchdreamer

Panerai
Jag gillar Breguet. Type XX skulle jag gärna kunna tänka mig äga. Som jag förstår är den baserad på ett urverk från Lemania, osäker på ref. Det bör borga för att den kan tåla vardagsbruk.

Frågan jag ställer mig är dock just hur den skulle fungera som en vardagsklocka. Jag har som tendens att bära en klocka i taget under längre perioder men är osäker på hur robust Type XX är för sådant bruk.

Erfarenheter?
Haft Type XX tidigare och den fungerar absolut som en vardagsklocka, gedigen och robust rek varmt
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Fick äran att vila mina ögon på denna bordsklockan för ett par veckor sedan i Zürich. Inkluderar ett fickur som synkar med bordsklockan när den dockas upptill. Jag tyckte den var sjukt cool. Breguet kunde verkligen sina grejer:D

Snodd bild från google(har inte lagt över fotona från kameran ännu:p)
image.jpg
 

Nicklas H

Cartier
Fick äran att vila mina ögon på denna bordsklockan för ett par veckor sedan i Zürich. Inkluderar ett fickur som synkar med bordsklockan när den dockas upptill. Jag tyckte den var sjukt cool. Breguet kunde verkligen sina grejer:D

Snodd bild från google(har inte lagt över fotona från kameran ännu:p)
image.jpg
En Breguet Sympathique. Sjukt häftig.
 

tgadler

Omega
Har aldrig fått röra en, men kan efter en vecka i Kina säga att de är betydligt vanligare där än i Sverige.
 
Topp