• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt oss prata lite komplicerade klockor såsom Urwerk Geneve, MB and F mm

Vad tycker folket om klockor såsom Urwerk Geneve och MB and F?
Själv tycker jag dem är mer en accessoar än en tidvisare. Är det någon som äger en? Är det egentligen så komplicerade som de ser ut?
Låt era tankar och funderingar flöda!

URWERK-UR-105-TA-automatic-Knight-7.jpg
 
Är det någon på forumet som har eller har haft HYT?

Haft ett par stycken, men vart tvungen att slänga samtliga då de tog in vatten (någon gulgrön sörja). Synd, trevliga klockor...

Lite mer seriöst är jag barnsligt förtjust i den helgalna Safariklockan från Ulysse Nardin med minute repeater där man bl a kan få se apan dingla lite och lejonet slå med sin tass

DSC_8327-Version2.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haft ett par stycken, men vart tvungen att slänga samtliga då de tog in vatten (någon gulgrön sörja). Synd, trevliga klockor...

Lite mer seriöst är jag barnsligt förtjust i den helgalna Safariklockan från Ulysse Nardin med minute repeater där man bl a kan få se apan dingla lite och lejonet slå med sin tass

DSC_8327-Version2.jpg

Ha ha! Va fan, jag var tvungen att läsa två gånger innan poletten trillade ner. :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haft ett par stycken, men vart tvungen att slänga samtliga då de tog in vatten (någon gulgrön sörja). Synd, trevliga klockor...

Lite mer seriöst är jag barnsligt förtjust i den helgalna Safariklockan från Ulysse Nardin med minute repeater där man bl a kan få se apan dingla lite och lejonet slå med sin tass

DSC_8327-Version2.jpg
Underbart coolt, har du något klipp som visar funktionen?
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jaquet och Ulyssen skulle jag absolut kunna bära, övriga är rent fula i min personliga mening. MEN, de är oavsett fantastiska i sig!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag diggar verkligen concept-klockor, men dessa som är omåttligt populära bland alldeles för rika asiater förstår jag inte: (Cabestan)

ccdc9739c83f032bb1c664f00a4afaf7_XL.jpg
 

Hillarn

Omega
2-Faktor
Kul med klockor som väcker känslor! Jag har, precis som @Oscaro påpekat, två Urwerk. Dels deras absolut första modell som heter UR-102 (finns en paketöppning med mer information om den) och dels en UR-103.7 i vitguld.



Fick hem ett nytt band till 103:an idag och på paketet stod ett citat som jag tycker sammanfattar Urwerk väl och vad jag gillar med märket:
Vilken drömduo! Vet du hur många 102:eek:r som producerades? Kul att våga två så pass nischade klockor!
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Var inne på Westime i West Hollywood för ett par veckor sedan. Dom har HYT, Mille, Moser, Urwerk, MB&F och ytterligare ett antal märken på övervåningen. Fick bl.a. Klämma på en Claret X-trem - galet cool klocka som listar på runt $240.000 Föräljaren berättade att dom säljer flera klockor i prisklassen runt $100.000 än vad dom säljer TAG Heuer...
Dom ska få in 2st av 13 tillverkade av en modell av Richard Mille, båda sålda i januari på bild enbart, leverans i september, listpriset ~$700.000
Och att dom har ett par kunder som kommer in och köper klockor i prisklassen runt $200.000 varje eller varannan månad...
Så det är inte bara kineser och ryssar som tjänar lite väl mycket pengar...
 
Var inne på Westime i West Hollywood för ett par veckor sedan. Dom har HYT, Mille, Moser, Urwerk, MB&F och ytterligare ett antal märken på övervåningen. Fick bl.a. Klämma på en Claret X-trem - galet cool klocka som listar på runt $240.000 Föräljaren berättade att dom säljer flera klockor i prisklassen runt $100.000 än vad dom säljer TAG Heuer...
Dom ska få in 2st av 13 tillverkade av en modell av Richard Mille, båda sålda i januari på bild enbart, leverans i september, listpriset ~$700.000
Och att dom har ett par kunder som kommer in och köper klockor i prisklassen runt $200.000 varje eller varannan månad...
Så det är inte bara kineser och ryssar som tjänar lite väl mycket pengar...
Det där låter galet! Om man skulle ha det så, bara kliva in i en klockbutik varannan månad och plocka ut klockor för 2-3milj kr varje gång :)
 
Topp