• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lönt att restaurera en gammal Certina DS?

Don82

Breitling
Hej hej, jag har en 70-tals automatic Certina DS, turtleback automat. Rätt snygg klocka som jag tycker konkurrerar väl med 60-tals omegorna, typ seamaster 600 osv. De ska ha 5 papp för att byta fjäder, glas osv. Är det lönt tro?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej hej, jag har en 70-tals automatic Certina DS, turtleback automat. Rätt snygg klocka som jag tycker konkurrerar väl med 60-tals omegorna, typ seamaster 600 osv. De ska ha 5 papp för att byta fjäder, glas osv. Är det lönt tro?
Du har vänt dig till fel urmakeri. Gå till en oberoende (gärna av gamla gardet) urmakare och kostnaden kommer hamna någonstans mellan 1500-2000kr. Kolla även här på forumet bland urmakarna som finns här och kostnaden kan bli ännu lägre.
Det är fina klockor DS-Certinorna, väl värda att serva/renovera.
Lycka till!

Förresten, med lite bilder på klockan blir tråden både roligare samt du får bättre återkoppling.
 
Senast ändrad:
Topp