• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nu har man åkt på klassikern ala löpknä, är så frustrerande...!

Verkar ha komir efter ökat distansen för mkt...

Någon som har bra erfarenhet och kan komma med tips?

Har varit hos sjukgymnast och fått endel bål-höft övningar med bl.a. Gummiband..

Har testat i omgång att springa igen efter tex två veckors avbrott men kommer tillbaks smärtan, är allt förlorat om smärtan kommer tillbaka? Eller kan man träna precis under sträcka som man vet blir problem vid och sedan öka?...

Vissa säger vila 10v, kör alt träning typ cykling mesans andra säger att spring i mindre mängd...

Väldigt tacksam för tips på denna front!

Rip Stockholm mara 2017
Surt......har opererat bägge knän för åkommat.......efter det har det varit helt utan problem......kunde Springa som vanligt 2 v efter operationen bägge gånger.......nu.....100%
 

falten

Cartier
Gått åt rätt håll ett tag, men igår jäkla bakslag, fick pisse ont efter tryckt på nån trigger punkt baktill vid svanskotan motsatt sida av knät, börjar misstänka andra orsaker... Så jäkla jobbigt när man inte blir klok på ett... Man blir tokig när man inte kan springa ...
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Rätt novis på löpning och aldrig sprungit längre än 1,9 mil totalt.
Normal runda för mig ligger på runt 5-6 km som uppvärmning inför utegymet (så man får den rätt Rocky känslan av att lyfta stockar i skogen...).
Har dock denna termin gått med i jobbets löpklubb ledd av Urban Tribes coach, motiverande att vara sämst/sist av löpnördarna...
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Har vi bara ultralöpare här? Är det bara jag som är småfet och krigar livet ur mig för att klara typ 5km på sub 35?

Hursomhelst, jag försöker iallafall klara mitt mål på sub 60 på milen i höst, jag är LÅNGT ifrån nu men tydligen ska man bli bättre med tiden :)
 

demondave

Rolex
Har vi bara ultralöpare här? Är det bara jag som är småfet och krigar livet ur mig för att klara typ 5km på sub 35?

Hursomhelst, jag försöker iallafall klara mitt mål på sub 60 på milen i höst, jag är LÅNGT ifrån nu men tydligen ska man bli bättre med tiden :)

Vi är två.. minst! :D Aldrig varit någon löpare. Tänkte ge mig fan på att ge det en riktig chans, för att se om det är sådär underbart som löparna brukar hävda. Tränat uppbyggande på gymmet under vintern, med det i tanken, filat på explosivitet och steg. Nu mer nån runda varierat med backintervaller och sånt.

För tidigt att säga något direkt än, men det kan nog faktiskt bli roligt med lite bättre kondis. Känner i alla fall rejält positiv skillnad efter att för en gång skull förberett mig :)

Ska faktiskt precis snöra på mig skorna för 5km. Sub 35 :D
 
Lycka till i morgon alla!

IMG_3741.JPG
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Vi är två.. minst! :D Aldrig varit någon löpare. Tänkte ge mig fan på att ge det en riktig chans, för att se om det är sådär underbart som löparna brukar hävda. Tränat uppbyggande på gymmet under vintern, med det i tanken, filat på explosivitet och steg. Nu mer nån runda varierat med backintervaller och sånt.

För tidigt att säga något direkt än, men det kan nog faktiskt bli roligt med lite bättre kondis. Känner i alla fall rejält positiv skillnad efter att för en gång skull förberett mig :)

Ska faktiskt precis snöra på mig skorna för 5km. Sub 35 :D
Jag är med er, aldrig varit en löpare. Kämpade mig igenom 3km igår, Fyfan va tungt det var
 

Såkkett

Omega
Jag är med er, aldrig varit en löpare. Kämpade mig igenom 3km igår, Fyfan va tungt det var
Jag började för ganska precis ett år sedan och känner igen mig, klarar nu ett år senare milen under timmen om det är lättsprunget men det är också allt, rekordet ligger på 55min men då var jag död i flera dagar, det tempo flera visar upp här skulle jag inte klara att hålla mer än kanske 100m
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Jag började för ganska precis ett år sedan och känner igen mig, klarar nu ett år senare milen under timmen om det är lättsprunget men det är också allt, rekordet ligger på 55min men då var jag död i flera dagar, det tempo flera visar upp här skulle jag inte klara att hålla mer än kanske 100m
Härligt att höra, då finns det hopp för mig.
Måste bara komma över att jag tycker att springa är bland det tråkigaste en kan göra
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ska du springa? Startgrupp? Måltid? Behöver ryggar :D
Om inget osannolikt inträffar står jag på startlinjen imorgon. C, mina B-dagar är över... Måltid... Med min träningsmängd vore det anmärkningsvärt om jag sprang under 3:30 (två långpass på ett år...), men jag kommer öppna mycket snabbare än så och så får vi se hur långt det håller :cigar:
Du står väl också i C? Jag ska nog ta rygg på dig!
 
Senast ändrad:
Om inget osannolikt inträffar står jag på startlinjen imorgon. C, mina B-dagar är över... Måltid... Med min träningsmängd vore det anmärkningsvärt om jag sprang under 3:30 (två långpass på ett år...), men jag kommer öppna mycket snabbare än så och så får vi se hur långt det håller :cigar:
Du står väl också i C? Jag ska nog ta rygg på dig!
Jag siktar på 3:38 så då kanske det blir lagom för mig att ta rygg på dig!
 

Johe

Omega
Kör för 3:30 i år igen, 4 min kvar till det. Tränat betydligt mindre i år än tidigare pga Vasalopp och jobb så vet väl egentligen inte hur det kan gå. Men de träningspass jag faktiskt fått till har kännts bra iaf.

Kör med nya skor som jag tycker är fantastiska, Hoka One One Tracer. Har rivit av ett 3-milapass i 4:55-tempo och ett 27 km-pass i 4:45 utan att riktigt tänka på det och med fräscha ben efteråt. Men inte hunnit springa några pass över 3 mil.
 

Oew

Rolex
Om inget osannolikt inträffar står jag på startlinjen imorgon. C, mina B-dagar är över... Måltid... Med min träningsmängd vore det anmärkningsvärt om jag sprang under 3:30 (två långpass på ett år...), men jag kommer öppna mycket snabbare än så och så får vi se hur långt det håller :cigar:
Du står väl också i C? Jag ska nog ta rygg på dig!
Yes jag står också C, haft lite problem med vaden men hoppas att det är bättre idag annars vet jag inte ifall jag kommer till mål, detta är inget A lopp och jag vill inte förstöra min säsong. Men förhoppningsvis är det inget problem och då är det 2:59 som gäller!
 

Oew

Rolex
Kör för 3:30 i år igen, 4 min kvar till det. Tränat betydligt mindre i år än tidigare pga Vasalopp och jobb så vet väl egentligen inte hur det kan gå. Men de träningspass jag faktiskt fått till har kännts bra iaf.

Kör med nya skor som jag tycker är fantastiska, Hoka One One Tracer. Har rivit av ett 3-milapass i 4:55-tempo och ett 27 km-pass i 4:45 utan att riktigt tänka på det och med fräscha ben efteråt. Men inte hunnit springa några pass över 3 mil.
Kör också tracer, tycker de är grymma på kort/mellandistans men mina ben tar stryk efter långpass med dem då jag inte vant mig vid skorna än.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Yes jag står också C, haft lite problem med vaden men hoppas att det är bättre idag annars vet jag inte ifall jag kommer till mål, detta är inget A lopp och jag vill inte förstöra min säsong. Men förhoppningsvis är det inget problem och då är det 2:59 som gäller!
Jag kommer aldrig gå under tre timmar men kan vara pacer ett tag
IMG_1742.JPG
 

Johe

Omega
Kör också tracer, tycker de är grymma på kort/mellandistans men mina ben tar stryk efter långpass med dem då jag inte vant mig vid skorna än.
Ofan, för mig precis tvärtom. Benen känns som bomull efter långpassen :) men jag har kört all träning och maralopp i Saucony Kinvara och Nike Free 5.0 tidigare, som är betydligt mindre dämpade.
 

Hugii

Audemars
Tack. Är trött på hur sladden skrapar mot kläderna och skapar oljud i lurarna. Inget ni upplever med dessa?
Förstår vad du menar med sladdar. Enormt befrielse faktiskt och värt varenda krona. Jag kör mina som handsfree på jobbmobilen också och på sätt fyller de två funktioner, enkla att gömma under skjortan men lätta att plocka fram när det ringer (jag hatar att se folk som går omkring med handsfree i örat 24/7).
Du kan svarsknapp på lurar, "nästa låt-knapp" och volymknapp. Räckvidd +10m.
Enda negativa skulle kunna vara att de släpper in lite ljud utifrån men det gör väl alla in-ear-hörlurar.

Jag sökte lurar som hade bra räckvidd, bra batteritid och OK-ljud. Jag tycker att de överträffade alla mina förväntningar. Kostar bara 599kr på netonnet och du har öppetköp. :)
 
Topp