• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lördagens mest fantastiska klocköppning!

Ministern

Founder
2-Faktor
Vad vore en lördag utan en riktig paketöppning!

Se och njut!


20130824_160342_zpse5435527.jpg



20130824_160352_zps731a5cab.jpg



20130824_160410_zps403642fe.jpg



20130824_160426_zps765eca37.jpg



20130824_160436_zps0dbb1ef8.jpg



Å så ett wristshot!


20130824_160509_zps0cf64967.jpg


Nu skall den in till Rob för helrenovering!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Undrar varför du köpte klockan?
Trodde du avskydde Seiko?

Nej, jag har aldrig sagt att jag avskyr alla Seiko. Jag gillar inte Seikofanatiker som skall säga att de är bäst i världen. Jag tycker 60-70 tals Seiko är prisvärda och coola. Tycker jag de är likvärdiga med Rolex? Inte ett dugg men för det du betalar är design och prestanda svårslagen.
 

plattfot

Rolex
Kan inte svara på det tyvärr då jag inte är expert på Seiko. Snygg är den dock! Det roliga är att jag kommer serva för långt över marknadsvärde :)

Kul!
Ser original ut, med eventuellt undantag för länken (som dock kan vara original).

Var det denna som såldes här på KS därom dagen med kärvande innerring sätter du Rob E på prov. Kärvande ringar är vanligt på modellen och knepigt att få till då tänderna på undersidan ofta är nötta.

Glasen är troligen svåra att hitta nya, lite kinkiga att hitta NOS men finns. Annars tillverkar Jonathan (swdefreak) riktigt bra AM-glas med rätt slipning och lutning på glaset.

Vägrar Rob E att serva den, har jag låtit serva en likadan hos Richard Askham i England med strålande resultat.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kul!
Ser original ut, med eventuellt undantag för länken (som dock kan vara original).

Var det denna som såldes här på KS därom dagen med kärvande innerring sätter du Rob E på prov. Kärvande ringar är vanligt på modellen och knepigt att få till då tänderna på undersidan ofta är nötta.

Glasen är troligen svåra att hitta nya, lite kinkiga att hitta NOS men finns. Annars tillverkar Jonathan (swdefreak) riktigt bra AM-glas med rätt slipning och lutning på glaset.

Vägrar Rob E att serva den, har jag låtit serva en likadan hos Richard Askham i England med strålande resultat.

Innerringen är som smör, helt annan klocka. Har redan en inne hos Rob.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Undrar varför du köpte klockan?
Trodde du avskydde Seiko?
Obs lätt att tro att klockan är en enkel orginal sleten Seiko.
Det är givetvis en svindyr custom seiko, med gul vätska (BLE, body liquid edition) på insidan o fullt fungerbar, en slags protest/demonstration från vår minister vad han tycker om märket.:pirate::woot:;)
 
Topp