• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lördagstippning med stoppur

Ragge

Cartier
I brist på bättre att göra, alternativt tråkigare saker så fixade jag till en liten stoppursquiz. Ingen tävling utan endast ett litet tidsfördriv. Vilket också innebär att jag inte tänker berätta direkt som rätt svar droppar in. Vi får se hur det artar sig och hur gensvaret blir. Har heller inte klart för mig vad svårighetsgraden kan vara.
Frågorna är två:
1. Nio av dessa stoppur har en sak gemensam. Vilken?
2. Vilket är den felande länken och som följdaktligen ska bort?
Nu kan det finnas finnas något annat svar som jag har förbisett, men i liket med Brasses tävling i Fem myror är fler än fyra elefanter så är mitt svar rätt. Och bäst. :)
Som vanligt med mina bilder så är det inte högsta klass precis och det ber jag om ursäkt för. Att fotografera en klocka är inte så lätt och tio samtidigt blir inte lättare. Här är bästa bilden av 15.
'
20141025_184925.jpg
 

Ragge

Cartier
Fantastiskt! Ett svar! Inte rätt dock. :)
Men var ligger felet när ingen försöker? Känns det svårt eller är det bara ointressant? :)
 

Ragge

Cartier
Ja det verkar inte vara något att dra på. Helt rätt tdn-dk!:) Alla utom en har Lemania verk i sig. Kan du peka ut den också?
 
Topp