• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lös bezel(Seiko SKX031)

Yrsnö

Cartier
Hej,

Jag har en SKX031 med en bezel som sitter lös. Skulle behöva lite hjälp av er för att få den bra igen =)
Det jag har kunnat googla fram är att det ska sitta en o-ring/packning som gör att bezeln inte sitter löst/skramlar, stämmer det?
Är det de ända som ska sitta under bezeln, och isf vart kan jag köpa en sådan ifrån?

Tack!

//Yrsnö

P.S blunda för det smala perlonbandet, nya är på väg =)
IMG_20160601_115057.jpg
IMG_20160601_115046.jpg
 

rogart-63

Patek
Det kan nog stämma. Antingen så cousinsuk eller ebay? KKH services i England har säkert hemma . Finns några ebay firmor som har och är billiga och snabba.
 

rogart-63

Patek
Vad är det för reference på klockan . 7s26-0040 ? isåfall ska du ha en packning som heter seiko 86589955.
 

Yrsnö

Cartier
Vad är det för reference på klockan . 7s26-0040 ? isåfall ska du ha en packning som heter seiko 86589955.

7S24-0040 stämmer bra!
Då ska jag beställa hem en, hittade ingen från bukten tyvärr så blir från Cousins(rätt dyr frakt för en packning).

Stort tack för hjälpen! =)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ett skx031 aftermarket. Det ligger bara och skräpar :) Tänkte det vore bra om det kom till nytta.
 

Cerablue

Breitling
Du behöver en ny packning, sen ska du använda ett fett ämnat för bezel gaskets så att den faktist sitter tätt.
Ska kolla om ja har överlopps packning till skx031. Bezeln är ju någon mm mindre än tie skx007 tex.
 

Cerablue

Breitling

d@ke

Cartier
Vänta lite nu...
Vad är det för reference på klockan . 7s26-0040 ? isåfall ska du ha en packning som heter seiko 86589955.
8658.9955 är packningen till glaset.
Packningen till vridringen heter OG330BA11 vilket är seikospråk för "rund svart o-ring av gummi som också är rund i genomskärning med innermått på 33 mm och en tjocklek på 0,70-0,79 mm". Ungefär så.
Ett billigare alternativ är en O-ring med innerdiameter 33 mm med 0,7 mm tjocklek (och, ja jag använder denna själv). Finns hos Cousinsuk.com. Använd silikonfett vid montering.
Lycka till
 
Senast ändrad:

Cerablue

Breitling
Vänta lite nu...

8658.9955 är packningen till glaset.
Packningen till vridringen heter OG330BA11 vilket är seikospråk för "rund svart o-ring av gummi som också är rund i genomskärning med innermått på 33 mm och en tjocklek på 0,70-0,79 mm". Ungefär så.
Ett billigare alternativ är en O-ring med innerdiameter 33 mm med 0,7 mm tjocklek (och, ja jag använder denna själv). Finns hos Cousinsuk.com. Använd silikonfett vid montering.
Lycka till
Tack d@ke, du har betydligt utförligare svar än jag! Kommer aldrig ihåg referens nummer (söker upp när det behövs), men ja: cousins har bra med delar och billig samt snabbt frakt ifall man köper för värde under 30£? , boley likaså.
 

Yrsnö

Cartier
Vänta lite nu...

8658.9955 är packningen till glaset.
Packningen till vridringen heter OG330BA11 vilket är seikospråk för "rund svart o-ring av gummi som också är rund i genomskärning med innermått på 33 mm och en tjocklek på 0,70-0,79 mm". Ungefär så.
Ett billigare alternativ är en O-ring med innerdiameter 33 mm med 0,7 mm tjocklek (och, ja jag använder denna själv). Finns hos Cousinsuk.com. Använd silikonfett vid montering.
Lycka till


Stort tack killar! Silikonfett har jag hemma som tur var.
Blir att beställa en till oring då =)
 

Yrsnö

Cartier
De för 16808 sitter inte helt perfekt, diametern är lite för små på dem. Men du kan komma undan med det om du tex. Använder ett domed glas

Såg i tabellen att de inte riktigt verkar fylla ut, men hoppas att de inte ser för dumt ut. Isf får jag börja om =)
Kan man beställa domed glas från någon mer än Yobikes? Vet du vad de kostnar?
 

d@ke

Cartier
Såg i tabellen att de inte riktigt verkar fylla ut, men hoppas att de inte ser för dumt ut. Isf får jag börja om =)
Kan man beställa domed glas från någon mer än Yobikes? Vet du vad de kostnar?
Originalglaset är 30,0 x 2,0. Om det ska vara safir så rekommenderar jag crystaltimes.net. Annars tror jag cousinsuk.com har domade mineralglas.
 

Cerablue

Breitling
aldrig testat Boley. Funkar det utan begränsningar för vanliga dödliga nördar?
Du måste ansöka om att få registrera dej, men tror de går bra som en "vanlig dödlig".
Jag registrera mej som business seller men kommer inte mera ihåg ifall de hade begränsningar. Jag har gjort små beställningar utan problem med minimiköp etc
 

Cerablue

Breitling
Såg i tabellen att de inte riktigt verkar fylla ut, men hoppas att de inte ser för dumt ut. Isf får jag börja om =)
Kan man beställa domed glas från någon mer än Yobikes? Vet du vad de kostnar?
Sök på cousins, mineral domed med frakt och andra kostnader borde gå på under 10£ så det är mer än hälften billigare.
Crystaltimes (har ej några somhelst förbi delser hit) har bra kvalitet till redonabelt pris ifall du vill ha sapphire. Frakten till norden kommer på under 2 veckor.
 

Yrsnö

Cartier
Packningen var tyvärr obsolete på cousins, finns de på några andra ställen? Hittar själv inte den någonstans.

10£ var riktigt bra pris :)
Tror mineral duger bra, tack igen för hjälpen!
 

Yrsnö

Cartier
Blev en beställning från cousins med 2-packet, råkade också ta ett kupat mineralglas =)
Då till en fråga, hur fasen byter man glaset? :p
 
Topp