Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lösningsmedel till skruvarna i mina länkbitar

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av aljung, 6 augusti 2013.

1. aljung
    Trådstartare

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Hej!

Tänkte kolla om någon kan hjälpa mig med ett litet problem. Har köpt en Tärnan Oceanographer här på forumet och länken är en länkbit för lång. Länkbitarna sitter fast med en liten skruv från varje håll. Skruvarna verkar dock vara limmade med loctite eller något liknande för jag kan inte rubba dem (måste skruvas från båda hållen). Tänkte höra om någon har tips på ett lösningmedel som löser upp limmet men som inte skadar länken i övrigt?

//Andreas

2. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Lösningsmedel kommer inte att hjälpa utan du behöver värme!

Prova att ta en lödkolv och värm upp skruven ordentligt - sedan skall det bara vara att lossa!

Lycka till!

3. aljung
    Trådstartare

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Ok, tack!

Ska prova efter jobbet idag :)