Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Löst sittande verk...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rholm, 8 mars 2013.

1. Rholm
    Trådstartare

Rholm Friends of KS

Godkväll amigos...

Skulle behöva lite råd och kunskap. Har en dykare där verket sitter löst, det märks när jag skruvar ut kronan och ska ställa tiden. Är det "bara" att öppna uret och fästa det där det tydligen inte har fästs eller kan det vara något större knas...? Tänkte oavsett ta hjälp av en urmakare men undrar bara vad problemet kan vara.....

Mvh

2. China

China Guest

Svårt att säga, verket kan vara fäst med skruvar eller en enkel plastring. I vilket fall så är det inte bra att verket sitter löst, och en urmakare fixar det utan problem.

3. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Vad är det för nån klocka undrar man ju först? Är et nånting dyrbart, antingen ekonomiskt eller känslomässigt? Om inte så är det en ganska enkel match att öppna upp och kolla själv som det skrevs ovan om det sitter fast med skruv eller platsring.

4. Rholm
    Trådstartare

Rholm Friends of KS

Tack för svar....misstänkte att det inte är en stor historia att fixa, tänkte styra mina väg till urmakarn i veckan.....Kände mig lite besviken när den kom igår och behövde nog bara lite uppmärksamhet..:)
    Och återkommer med bild.

Mvh

Mårtenssons ur Brookfield