• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löst sittande verk...

Rholm

Cartier
Godkväll amigos...

Skulle behöva lite råd och kunskap. Har en dykare där verket sitter löst, det märks när jag skruvar ut kronan och ska ställa tiden. Är det "bara" att öppna uret och fästa det där det tydligen inte har fästs eller kan det vara något större knas...? Tänkte oavsett ta hjälp av en urmakare men undrar bara vad problemet kan vara.....

Mvh
 
C

China

Guest
Rholm skrev:
Godkväll amigos...

Skulle behöva lite råd och kunskap. Har en dykare där verket sitter löst, det märks när jag skruvar ut kronan och ska ställa tiden. Är det "bara" att öppna uret och fästa det där det tydligen inte har fästs eller kan det vara något större knas...? Tänkte oavsett ta hjälp av en urmakare men undrar bara vad problemet kan vara.....

Mvh

Svårt att säga, verket kan vara fäst med skruvar eller en enkel plastring. I vilket fall så är det inte bra att verket sitter löst, och en urmakare fixar det utan problem.
 

Aron

Omega
Vad är det för nån klocka undrar man ju först? Är et nånting dyrbart, antingen ekonomiskt eller känslomässigt? Om inte så är det en ganska enkel match att öppna upp och kolla själv som det skrevs ovan om det sitter fast med skruv eller platsring.
 

Rholm

Cartier
Tack för svar....misstänkte att det inte är en stor historia att fixa, tänkte styra mina väg till urmakarn i veckan.....Kände mig lite besviken när den kom igår och behövde nog bara lite uppmärksamhet..:)
Och återkommer med bild.

Mvh
 
Topp