• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lüm-Tec. Blä eller Ok?

V

Viggen

Guest
Det är säkert inget nytt märke för många av er. Jag upptäckte den däremot idag. Själv så tycker jag att de verkar coola, en del av modellerna verkar vara inspirerade av Panerai, dock är de inte kopior eller homager. :)

Mekaniska urverk från Japan tydligen. Finns några quartz-verk också. Lumen verkar däremot vara helt ok på dessa ur. :mrgreen:

Lånade en bild från deras webbsida.


http://www.lum-tec.com/collection.html/

Designed and tested in the USA.
Exclusive limited editions.
MDV Technology™ infused.
Lifetime battery replacement on quartz models.
One year limited warranty.
Highest grade packaging and display box set.



Era åsikter tack? :D
 

Bilagor

  • file_6_35.png
    file_6_35.png
    148.3 KB · Visningar: 316

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi hade en sån som passaround för nåt år sen. Trevlig men lite trist tycker jag...
 
V

Viggen

Guest
Denke skrev:
Vi hade en sån som passaround för nåt år sen. Trevlig men lite trist tycker jag...

Ni får gärna förklara varför ni inte gillar, eller vad det är ni inte gillar.

Själv finner jag dem tilltalande. Priset är lite avskräckande dock pga av att jag inte har sett dessa ur tidigare, men det är ju bara jag som kan ha missat som nybörjare/amatör. :)
 

Bilagor

  • m39-1.jpg
    m39-1.jpg
    52.6 KB · Visningar: 266

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Var nära för ca 6 månader sedan men annat kom i vägen.
Hade dock varit trevligt att stifta bekantskap men ett ex någon gång men de har trillat långt ner på "vill-ha-listan" av någon anledning.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Viggen skrev:
Denke skrev:
Vi hade en sån som passaround för nåt år sen. Trevlig men lite trist tycker jag...

Ni får gärna förklara varför ni inte gillar, eller vad det är ni inte gillar.

Själv finner jag dem tilltalande. Priset är lite avskräckande dock pga av att jag inte har sett dessa ur tidigare, men det är ju bara jag som kan ha missat som nybörjare/amatör. :)

Jag har klämt på och använt två. Kvaliteten kändes oklanderlig och de är fina. Men för mig klickade det inte riktigt...kan inte förklara det bättre... :)
 
V

Viggen

Guest
Denke skrev:
Viggen skrev:
Denke skrev:
Vi hade en sån som passaround för nåt år sen. Trevlig men lite trist tycker jag...

Ni får gärna förklara varför ni inte gillar, eller vad det är ni inte gillar.

Själv finner jag dem tilltalande. Priset är lite avskräckande dock pga av att jag inte har sett dessa ur tidigare, men det är ju bara jag som kan ha missat som nybörjare/amatör. :)

Jag har klämt på och använt två. Kvaliteten kändes oklanderlig och de är fina. Men för mig klickade det inte riktigt...kan inte förklara det bättre... :)

Ok, då förstår jag det ur din pov. Man kan självklart inte gilla alla klockor. Trevligt att höra att kvaliten verkar ok iaf. :)
 

vonhall

Rolex
Har aldrig klämt på någon! Men jag tycker att de är riktigt tuffa att kolla på. Skulle du inte bli nöjd så kan det ju inte bli så många hundralappar som du förlorar!
 
V

Viggen

Guest
vonhall skrev:
Har aldrig klämt på någon! Men jag tycker att de är riktigt tuffa att kolla på. Skulle du inte bli nöjd så kan det ju inte bli så många hundralappar som du förlorar!

795$ blir idag 5370kr. Det är mer än ett par hundralappar och mer än vad jag har råd med. Det är om man hittar begagnat som det kan bli aktuellt att lägga pengar på en av modellerna. Men man vill kolla här på KS först, så att det inte är ren skit man är intresserad av. :D
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Viggen skrev:
vonhall skrev:
Har aldrig klämt på någon! Men jag tycker att de är riktigt tuffa att kolla på. Skulle du inte bli nöjd så kan det ju inte bli så många hundralappar som du förlorar!

795$ blir idag 5370kr. Det är mer än ett par hundralappar och mer än vad jag har råd med. Det är om man hittar begagnat som det kan bli aktuellt att lägga pengar på en av modellerna. Men man vill kolla här på KS först, så att det inte är ren skit man är intresserad av. :D

Han menar nog om du säljer vidare :)

Inget för mig...
 
V

Viggen

Guest
Jobbigt det här med klockor. Vill ju även gärna köpa en Omega Speedmaster Pro från 1972 som årsklocka. Då hamnar man i ett helt annan prisgrupp. Farligt att surfa runt på Chrono24. :mrgreen:
 
Topp