• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

L.A/Vegas resetråd

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Fan, här sitter man i snålblåst och minusgrader....:arghh:
image.png


Sorry :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Så kom den riktiga värmen, spenderade ett par timmar i Hollywood, temp = 30 grader :)

Hollywood är lite halvslitet och det är lite turistjagande där. Särskilt när man kommer från Santa Monica som är himmel riket. Ungarna fick dock se lite superhjältar och de gillade det även om Wolverine såg ut som om han var gravid. De höll även på att bygga o förbereda för Oscarsgalan och de är lite coolt för en filmnörd som mig.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

GMT är ju toppen när man kollar hur stora fötter Will Smith har, de var väldigt stora jämför med mina 42:eek:r :)

image.jpeg

Drack även lunch, man måste ha vätska när det är så varmt...
Körsbär i spriten eller chili? En av varje naturligtvis!
image.jpeg

image.jpeg

Kul för familjen att se Hollywood (jag har varit där innan) men alla var lite besvikna.

image.jpeg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Spenderade gårdagen med att glida runt i en turistbuss, varmt som fan igår oxå men det var kul och slappt att bara glida runt. De var lite för att se vad vi ville se mer av då vi även hämtade en hyrbil igår kväll som vi ska ha resten av tiden här. Jag har ju naturligtvis siktat in mig på några klockaffärs besök.
Bl.a. Westime på Sunset.
image.jpeg


AP reklam på Sunset.

image.jpeg


Patek reklam i Beverly Hills.

image.jpeg

image.jpeg

F.P Journe butiken på Sunset.
image.jpeg

Omega butik i Beverly center. Provade Grey side of the moon, den enda klockan frun vill att jag köper om jag inte sparar till en Patek. Ja... Jag har en bra fru :)
image.jpeg

Lite blandade turista turista bilder!

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Klockan är strax över 7 på morgonen nu och vi börjar smått vakna, blir lite frukost sen ör det Disneyland heeela dagen som gäller.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kör lite blandade bilder, öppnar med Disney som var trevligt, lite åkturer sen är kidsen nöjda spenderade hela onsdagen där och körde sedan hem i ett ohyggligt regnoväder, L.A trafik, regn, mörker. Ingen kul kombination.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


I torsdags var vi och shoppade lite på The Grove och Farmer's Market. Trevliga ställe. Hittade dock inga schyssta klockor där. Tanken var att vi skulle stanna till på Rodeo Drive också men vi hann inte riktigt.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
tack för bilder o info! Du testade ju en PO. Hur ser prisbilden ut?

Listpris som hemma, bara jag gick in i butiken blev PO nerprutad till uret.se pris. Hade jag verkligen prutat hade jag kunnat få ner priset lite till. Håller mig dock från att köpa här i L.A om inget märkligt händer och ska kolla seriöst i Vegas. Blir det samma pris som hemma så köper jag nog inget här. Känns inte lönt liksom.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
I fredags körde vi Universal studios. En av de stoppen vi alla verkligen sett framemot. Vi köpte VIP biljetter hemifrån så allt var klart. Guide med oss hela tiden, mat, valet parkering, gå förbi köer och lite extra stopp på studio området var inkluderat. Dagen var skitrolig! Vi hann åka alla åkturer och vi se mycket coolt. Jag hade själv varit här 2ggr innan men det var så mycket nytt så jag älskade det. Rekommenderas starkt!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Vi hade dessutom lite extra flyt då de håller på att bygga Harry Potter värld där som öppnar 7 april. De hade dock öppet lite på eftermiddagen för att testa åkturerna osv, våra VIP pass funkade där och barnen var i extas!!! En av åkturerna var den bästa på hela dagen.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Avslutar med bild på minsta sonen och gamla pappan när vi är ganska nöjda med våra VIP pass på toan :)

image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    197 KB · Visningar: 14

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Glöm inte bort Fremont Street när ni kommer till Las Vegas. Ett av de mest bisarra ställe jag besökt, så enormt mycket som hände överallt samtidigt - pappor som puttade fram sina söner (5-6 år) till bikinibrudar för att ta fotoalbum-bilder, pundare som hade hallisar, småväxta som jonglerade, mamma och dotter som strippade, svärdslukare, människor som flög över huvudet i ziplinen, band som spelade på olika scener lite här och där, militärveteraner som tiggde, white trash som var asfulla och bråkade osv. osv.
Var tvungen att döva mig lite med någon slags Daiquiri i plastglas...

2015-10-22 21.10.41.jpg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Glöm inte bort Fremont Street när ni kommer till Las Vegas. Ett av de mest bisarra ställe jag besökt, så enormt mycket som hände överallt samtidigt - pappor som puttade fram sina söner (5-6 år) till bikinibrudar för att ta fotoalbum-bilder, pundare som hade hallisar, småväxta som jonglerade, mamma och dotter som strippade, svärdslukare, människor som flög över huvudet i ziplinen, band som spelade på olika scener lite här och där, militärveteraner som tiggde, white trash som var asfulla och bråkade osv. osv.
Var tvungen att döva mig lite med någon slags Daiquiri i plastglas...

2015-10-22 21.10.41.jpg

Dagens tips :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Hat varit en sväng i Venice som bara är några kilometer bort från Santa Monica där vi bor. Dock stor skillnad på ställena. Enormt mycket turister och enormt skumma människor i en jäkla blandning. Skönt ställe ändå, kidsen kunde leka lite på lekplatser och springa i sanden osv.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Så blev det då Beverly Hills, vi har varit på gång hit innan men något annat har dykt upp ny smällde vi nån timme här och visst är det kul att kolla alla butikerna. Är lite köpsugen så jag var inne och kollade lite överallt men fotade inte så mycket i butikerna. Alla i butikerna var väldigt trevliga och kunskapen var ganska hög. De plockade gladeligen fram vad man ville prova utan bekymmer. Blev dock inget köp, snålade och spar mig till Vegas.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Har anlänt till Vegas och njuter i full drag, började med helikopter flygning till Grand Canyon, svårslaget :) Landade vid Colorado floden, var sen på plats i några timmar, gick ut på skywalken som var ascoolt sen flög vi tillbaka. Helt sjukt kul.

Foto 2016-02-24 16 57 16.jpg
Foto 2016-02-24 17 09 15.jpg
Foto 2016-02-24 17 28 33.jpg
Foto 2016-02-24 18 56 43.jpg
Foto 2016-02-24 21 20 23.jpg
Foto 2016-02-24 18 57 31.jpg
Foto 2016-02-24 17 48 22.jpg
 

Veratio

Cartier
Tänk att jag bodde i Trelleborg en kort stund! Piteå - Stockholm (med omnejd) - Trelleborg - Malmö. Undrar var man hamnar om några år!

Jättetrevligt reportage thewallin, jag ser fram emot fortsättningen! 6 april - 5 maj gör vi vår Kalifornien-trip! Var 18 månader sedan sist i USA och det kliar i amerikatarmen! Cinnabon, cherry coke zero, donuts från Krispy Kreme, fantastiska brisket-sandwiches på alla judiska delis och BBQ-joints, Mountain Dew och outlets! Jag vet att Mountain Dew och Cherry Coke Zero finns i Sverige, men på något sätt är det inte samma sak här hemma!

Fortsätt nu! Du gör mina jobb-dagar något enklare... ;)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Så hade vi några dagar i Vegas. Bodde på The Venetian. Mycket trevligt, kan knappt bli mer Vegas än så. Hade bokat en Bella Suite så vi njöt i fulla drag.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Här kommer lite blandade Vegas bilder.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Glöm inte bort Fremont Street när ni kommer till Las Vegas. Ett av de mest bisarra ställe jag besökt, så enormt mycket som hände överallt samtidigt - pappor som puttade fram sina söner (5-6 år) till bikinibrudar för att ta fotoalbum-bilder, pundare som hade hallisar, småväxta som jonglerade, mamma och dotter som strippade, svärdslukare, människor som flög över huvudet i ziplinen, band som spelade på olika scener lite här och där, militärveteraner som tiggde, white trash som var asfulla och bråkade osv. osv.
Var tvungen att döva mig lite med någon slags Daiquiri i plastglas...

2015-10-22 21.10.41.jpg

Eftersom du saknat det @daviden !

Överraskade familjen med en limo en kväll, åkte runt lite, smådrack lite och bars myste, besökte då bl.a. Freemont street :)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Vilken jävla soppa :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kör en runda med en del klockor jag provade i Vegas och klockrelaterade bilder, blev till slut inget köp. Tyckte inte priserna var bra nog. Gick att pruta en del på vissa märke precis som hemma men dollarns värde är för högt nu för att fynda.

Otroligt kul att se alla affärerna dock. Här fanns verkligen allt!
Provade bra mycket mer än det blev bild på, kul att bara kunna gå in och slänga på varsomhelst på armen och prova :)
Jag överdriver inte när jag säger att jag var nog inne i runt 25-30 olika butiker. Gick på em när resten av familjen slappade lite, då sprang jag runt och kollade :)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

bluetrain

Cartier
Riktigt kul tråd. Grymt att du delar med dig! Ska själv till cali om några månader så har följt den med stort intresse. Av alla grejer ni varit på, är det några som måste eller bör bokas hemifrån för att det blir smidigare? Någon klockbutik som du rekommenderar lite extra?
 
Topp