Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

L D W WATCHES - Någon med erfarenhet?

Diskussion i 'Diskussion' startad av MacW, 3 februari 2016.

1. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Hej KS!

Har nyligen hittat en sida som heter L D W WATCHES som säljer Rolex till mycket bra priser, och undrar om någon här på forumet har erfarenhet av dem?
    Någon som köpt ett ur från dem tidigare och kan uttala sig om dem?
    Ska befinna sig i Stockholm men inte har någon fysisk butik som jag förstått det.

Väl mött!
    MW

2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
  3. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Tack för detta!

4. Norris

Norris Torpare

För folk som inte vet så mycket. Varför?

5. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Tittade upp domänen på scamadvisor och domänen har inte funnits särskilt länge, 46 dagar närmare bestämt.
    Men företaget ska ha etablerats 2008, har fått respons från dem på mail men de besvarade inte alla mina frågor så får se om de gör det nu för jag frågade igen,
    och det finns telefonnummer på hemsidan med 08-nummer (har ej ringt dem).
    Ringer väl en varningsklocka när de kan erbjuda nya klockor på kampanj för ca 10k bättre än listpris.

Låter gärna snoozarn svara också, han kan ha mer konkret information än vad jag har.

6. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Det inte bara osar katt, det är katt.

7. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Kan tillägga att deras kundservicemail är från en (at)swissmail dot com adress, känns inte så seriöst :shifty:

8. Norris

Norris Torpare

Vad tror ni är lurt. Ingen klocka alls? Dåliga eller felaktiga?

9. Daytonalover

Daytonalover Torpare

Jag trodde samma som ni, att det var en sida med förfalskade klockor eller att man inte skulle få någon klocka alls om man beställde där! Men efter att en vän hade pratat gått om sidan beställde jag en 116523, alltså en daytona chronograph! Det tog dem ungefär 1 vecka att levera klockan hem till mig, och den var ärlig! Jag fick med papper och Box och den var i "0" skick, alltså helt ny. Så jag skulle ge ldw watches 4/5 stjärnor.

10. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Hittade en tråd från förra året på TTT när jag googlade lite snabbt. Nedan bilder är tagna där ifrån. Baserat på detta hade jag själv hållt mig borta. Gillade speciellt "vårt lager i Geneve".

MacW gillar detta.
  11. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Tackar för detta Franky, skulle kanske ha googlat runt lite mer noggrant själv innan jag frågade här.
    Håller mig nog borta från TDL.

12. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Välkommen till forumet; skönt att ditt allra första inlägg lättade på så många klockälskares oro! :banghead::rolleyes:

ScubaKing, Richie, JLW och 7 andra gillar detta.
  13. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Känns som att det inte är helt legit, vet inte om man kan se när personen blev medlem på forumet men fel tråd att uttala sig i som första inlägg (är själv ny så ska väl inte säga för mycket)

14. Forsberg

Forsberg Borgare

Från:
    Stockholm
    Känns lite fishy det här.. Ditt allra första inlägg och du talar gott om ett "företag" som uppenbarligen levererat falska klockor tidigare..
    Och om allt nu var så bra gällande pris, kvalitet och leveranstid, -varför fick de då inte 5 av 5 istället för 4 av 5..?
    Tänkte du att "lögnen" skulle bli för uppenbar om du gav max-betyg..?

Dru, Richie, JLW och 3 andra gillar detta.
  15. Daytonalover

Daytonalover Torpare

Självklart tänker du så, men jag har inte haft ett konto på klocksnack innan, jag har enbart vart inne på sidan och läst om olika sidor osv.. Och självklart har jag inte hittat på en lögn, jag skrev detta inlägg för att visa att sidan är pålitlig? Jag gav dem 4/5 pga deras dåliga rykte, man ska som kund inte känna att det kanske kan vara falskt? Så jag kände att det gjorde så att det inte blev 5/5!

16. Kiddy

Kiddy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Klicka på hans nick så ser du:
    "Medlem sedan: idag"

17. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Tack Kiddy, upptäckte det efter jag skrev posten

18. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Enligt kartan så är deras lokalisering Grand Hotel.
    LDW.jpg

Dru, meo_swe, Anders Forsberg och 1 annan gillar detta.
  19. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Om de sålt Rolex i över sju år så verkar det konstigt om ingen på forumet är bekant med dem?

20. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Stekigt!

MacW och Forsberg gillar detta.
  21. Forsberg

Forsberg Borgare

Från:
    Stockholm
    Ok, vi säger så då.. Men om det nu är som du säger så skulle jag bli ganska nojig nu om jag var du.. Skulle ta min Daytona och rusa till närmsta uris för att kolla att den verkligen är äkta. Företaget har ju levererat falska klockor med falska papper tidigare så vad är det som säger att du inte också fått en kopia..?!

22. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Location 5LDW WATCHES? Var fan kom femman ifrån?

23. KenKun

KenKun Biskop

Snacka om schysst tajming. Folk diskuterar om sidan är "legit", och helt plötligt, av en ren "slump", så uppenbarar sig en "gammal" kund som har handlat från sidan. Håhå jaja.

Seikosthlm, Paul60, Kiddy och 1 annan gillar detta.
  24. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Hittar inte ens något registrerat företag som heter LD W Watches eller snarlikt. Ett organisationsnummer hade varit trevligt.

25. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Facebooksidan verkar ha funnits sedan december 2015. Såpass.

26. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Inte hittat några egentliga uppgifter på företaget, org. nr finns inte nånstans på hemsidan.
    Bör man ringa dem för skoj skulle och bara ställa lite frågor och se hur reaktionen blir? :D

27. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    -"Numret har ingen abonnent, numret har ingen abonnent..." :) Så kanske det låter.

28. MacW
    Trådstartare

MacW Bonde

Från:
    Göteborg
    Fair point, numret leder ingenstans när man söker på det på Hitta, Eniro, etc. så din gissning på responsen är väl befogad :p

Choppe gillar detta.
  29. Royal Watches

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Har haft med dom att göra. Bluff företag

JLW, Kiddy, KenKun och 3 andra gillar detta.
  30. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Case closed!

Mårtenssons ur Brookfield