• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

La familiga - klockgrupperingar inom samlingen

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det har ju körts dubblar och tripplar, många fina ur och kombos har visats upp och är från min sida väldigt uppskattade trådar.
Min samling klockor växer och jag har väl aldrig haft någon röd tråd eller uttänkt strategi i införskaffandet utan jag går enbart på känsla och estetik. Jag är ingen "samlare" utan mer brukare. Jag skulle inte köpa en klocka för att den hör till de andra om jag inte fullt uppskattar den. Jag vill heldre att mina klockor är fina och snygga än historiskt korrekta så att säga, även om jag visst lägger ett värde i att de stämmer. Det jag vill säga är att jag ser gärna att de ser så nya och ursprungliga ut och har lite svårt för mögel. En fin patenering uppskattar jag dock.
Min första riktiga klocka köpte jag för 15 år sedan och sedan har det bara rullat på, som sagt utan strategi. När jag nu "inventerar" kan ett visst mönster utkristalliseras, jag uppskattar vissa märken mer och dessa tilltalar mig med sina tidlösa och fina modeller. Två sådana grupperingar är Tudor och Omega. Dessa ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och är ett med mig vad gäller stil och känsla. Ni ser själva.

Hur är det, finns det fler som har grupperingar i samlingen och framför allt, med fördel, visa gärna upp bilder på era "familjer"!

Vänligen,
Rozzy

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Det hade kanske varit snyggare bilder med länken på Speedyn, men jag kör med Cordurabandet just nu.
image.jpg
image.jpg
 

Andado

Omega
Det har ju körts dubblar och tripplar, många fina ur och kombos har visats upp och är från min sida väldigt uppskattade trådar.
Min samling klockor växer och jag har väl aldrig haft någon röd tråd eller uttänkt strategi i införskaffandet utan jag går enbart på känsla och estetik. Jag är ingen "samlare" utan mer brukare. Jag skulle inte köpa en klocka för att den hör till de andra om jag inte fullt uppskattar den. Jag vill heldre att mina klockor är fina och snygga än historiskt korrekta så att säga, även om jag visst lägger ett värde i att de stämmer. Det jag vill säga är att jag ser gärna att de ser så nya och ursprungliga ut och har lite svårt för mögel. En fin patenering uppskattar jag dock.
Min första riktiga klocka köpte jag för 15 år sedan och sedan har det bara rullat på, som sagt utan strategi. När jag nu "inventerar" kan ett visst mönster utkristalliseras, jag uppskattar vissa märken mer och dessa tilltalar mig med sina tidlösa och fina modeller. Två sådana grupperingar är Tudor och Omega. Dessa ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och är ett med mig vad gäller stil och känsla. Ni ser själva.

Hur är det, finns det fler som har grupperingar i samlingen och framför allt, med fördel, visa gärna upp bilder på era "familjer"!

Vänligen,
Rozzy

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Det hade kanske varit snyggare bilder med länken på Speedyn, men jag kör med Cordurabandet just nu.
image.jpg
image.jpg
Kalasfin samling!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mycket trevlig samling! Speciellt Tudors Day-Date som jag av nån anledning gillar mer än Rolex dito.
Tack! Ja, den är trevlig, en klocka jag letat efter (just med blå tavla och dessa index) som är den senaste in i samlingen och som jag fick så sent som för en vecka sedan!
Tudor Date Day är ju i stål och 2mm större i diameter jämfört med Rolex dito.
 

Kakob

Cartier
Innan jag började läsa tråden missuppfattade jag totalt och trodde den skulle handla om vad man hade för klockor i sin familj, alltså partners klocka, föräldrars, barnens klockor osv... Men din drömsamling räcker ju och blir över för hela tjocka släkten, snyggt! ;)
 

Gettodachoppah

Breitling
Tack! Ja, den är trevlig, en klocka jag letat efter (just med blå tavla och dessa index) som är den senaste in i samlingen och som jag fick så sent som för en vecka sedan!
Tudor Date Day är ju i stål och 2mm större i diameter jämfört med Rolex dito.
Jag hade faktiskt inte ens tänkt på att den är i stål istället för ädelmetall, men det är den ju förstås.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Trevlig spridning på din samling Rozzy trots bara två märken.
Tack! Men nu vet jag inte om ni missförstått mig. Jag talade grupperingar inom samlingen.
Jag har andra märken också. Och kanske ännu mer bredd...
OK, jag får väl outa mig när jag ändå håller på. Detta är i princip resten av samlingen när vi talar "äkta" klockor som brukar kalla dem. Dvs inte Swatch, sportklockor etc.
image.jpg
 

Oddset

Cartier
Tack! Men nu vet jag inte om ni missförstått mig. Jag talade grupperingar inom samlingen.
Jag har andra märken också. Och kanske ännu mer bredd...
OK, jag får väl outa mig när jag ändå håller på. Detta är i princip resten av samlingen när vi talar "äkta" klockor som brukar kalla dem. Dvs inte Swatch, sportklockor etc.
image.jpg

Du har en grym samling :)

Vad är det för flyback klocka du har?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det har ju körts dubblar och tripplar, många fina ur och kombos har visats upp och är från min sida väldigt uppskattade trådar.
Min samling klockor växer och jag har väl aldrig haft någon röd tråd eller uttänkt strategi i införskaffandet utan jag går enbart på känsla och estetik. Jag är ingen "samlare" utan mer brukare. Jag skulle inte köpa en klocka för att den hör till de andra om jag inte fullt uppskattar den. Jag vill heldre att mina klockor är fina och snygga än historiskt korrekta så att säga, även om jag visst lägger ett värde i att de stämmer. Det jag vill säga är att jag ser gärna att de ser så nya och ursprungliga ut och har lite svårt för mögel. En fin patenering uppskattar jag dock.
Min första riktiga klocka köpte jag för 15 år sedan och sedan har det bara rullat på, som sagt utan strategi. När jag nu "inventerar" kan ett visst mönster utkristalliseras, jag uppskattar vissa märken mer och dessa tilltalar mig med sina tidlösa och fina modeller. Två sådana grupperingar är Tudor och Omega. Dessa ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och är ett med mig vad gäller stil och känsla. Ni ser själva.

Hur är det, finns det fler som har grupperingar i samlingen och framför allt, med fördel, visa gärna upp bilder på era "familjer"!

Vänligen,
Rozzy

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Det hade kanske varit snyggare bilder med länken på Speedyn, men jag kör med Cordurabandet just nu.
image.jpg
image.jpg
Very nice indeed :) Mina klockor är singlar.
 
Topp