• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laddas klockan när den är hackad?

max

Dancing Queen
Konstig fråga kanske men kopplas både visare och rotor bort när klockan är hackad eller kommer rotorn fortfarande att "ladda" klockan så att även om den var helt urladdad när man hackade den så kommer den gå när man trycker in kronan igen om man rört den?
 
C

China

Guest
max skrev:
Konstig fråga kanske men kopplas både visare och rotor bort när klockan är hackad eller kommer rotorn fortfarande att "ladda" klockan så att även om den var helt urladdad när man hackade den så kommer den gå när man trycker in kronan igen om man rört den?

Ja, uppdragsmekanismen fungerar oavsett om klockan är "hackad" eller inte.
 

max

Dancing Queen
Ok tack, var en såndär besynnerlig fråga som dök upp i skallen i natt och gjorde att jag inte kunde sova hehe
Hade ju varit smidigt om man kunde låta dem ladda ur och sen röra hur man ville med kronan ute för fotografering och sen trycka in när foto skall tas men då är den tanken körd mao
...vilket den iof va redan från början då jag inte har nån riktig kamera längre :)
 
C

China

Guest
max skrev:
Ok tack, var en såndär besynnerlig fråga som dök upp i skallen i natt och gjorde att jag inte kunde sova hehe
Hade ju varit smidigt om man kunde låta dem ladda ur och sen röra hur man ville med kronan ute för fotografering och sen trycka in när foto skall tas men då är den tanken körd mao
...vilket den iof va redan från början då jag inte har nån riktig kamera längre :)

Fast det här behöver nog inte vara ett problem vid fotografering om man inte gör några större rörelser. I värsta fall så hoppar verket igång en stund, men stannar snart om klockan varit helt urladdad.
 
Topp