Omega87
Rolex
Köpte en Citizen BJ7010-59E (Nighthawk) från Creationwatches den 31 oktober och fick försändelsen den 10 november.
Försökte direkt ladda den enligt manualen men inget hände, tänkte att jag laddar den ett bra tag i solen och gjorde så i 2-3 dagar ca 4 timmar per dag.
Fortfarande helt död. Kontaktade CW och även Citizen. CW sa att jag skulle ladda den i flera dagar med kronan helt utdragen, Citizen sa att kronan skulle vara inskruvad helt och att jag skulle lägga den vid fönstret i 5 dagar och sedan se vad som händer. Händer inget så måste de ha klockan för undersökningen eftersom den tydligen då inte är funktionell. Genomförde detta enligt tabellen nedan.
Hur som helst. Kontaktade CW och påtalade felet ytterligare. Skickade även med mitt schema på laddningsförsöken jag gjort (se nedan) och även lite bilder på när det var som soligast. Krävde en ny fungerande klocka i utbyte utan några som helst omkostnader. Fick dock bara svaret att jag skulle kontakta mitt svenska servicecenter (Ur och Penn) eller en lokal klockmakare. Mejlade tillbaka och sa att jag förväntar mig en fungerande klocka vid köp och insisterade på att jag skulle få en fungerande i utbyte, kostnadsfritt. Och om jag sänder den till servicecentret får jag då ersättning för mina omkostnader?
Mottag i princip samma svar men att de beklagade olägenheten:
"We regret for the inconvenience, They needs to honor the warranty
since the warranty is by Citizen. Please take the watch to Service"
Mejlade det svenska servicecentret och de ringde upp typ 3 minuter efter och sa att jag kan lämna den i närmaste Ur och penn-butik och så skickas den till Stockholm. Kan de ej lösa problemet där så skickas den vidare till Tyskland. Väldigt bra service och trevlig kille som ringde. Detta kan jag såklart göra men det kommer att kosta mig ca 250 kr i bensinpengar tur/retur till butiken. Detta betyder ju såklart att klockan helt plötsligt blivit 250 kr dyrare! Klockan har varit kass vid leveransen så det är såklart tråkiga pengar...
Skall jag stå på mig och trycka på att jag skall ha en ny fungerande klocka i utbyte kostnadsfritt? Har beställt av CW innan och varit nöjd så är lite besviken nu. Har även läst om andra som haft samma laddningsproblem och fått en ny fungerande i utbyte av CW.
Försökte direkt ladda den enligt manualen men inget hände, tänkte att jag laddar den ett bra tag i solen och gjorde så i 2-3 dagar ca 4 timmar per dag.
Fortfarande helt död. Kontaktade CW och även Citizen. CW sa att jag skulle ladda den i flera dagar med kronan helt utdragen, Citizen sa att kronan skulle vara inskruvad helt och att jag skulle lägga den vid fönstret i 5 dagar och sedan se vad som händer. Händer inget så måste de ha klockan för undersökningen eftersom den tydligen då inte är funktionell. Genomförde detta enligt tabellen nedan.
Hur som helst. Kontaktade CW och påtalade felet ytterligare. Skickade även med mitt schema på laddningsförsöken jag gjort (se nedan) och även lite bilder på när det var som soligast. Krävde en ny fungerande klocka i utbyte utan några som helst omkostnader. Fick dock bara svaret att jag skulle kontakta mitt svenska servicecenter (Ur och Penn) eller en lokal klockmakare. Mejlade tillbaka och sa att jag förväntar mig en fungerande klocka vid köp och insisterade på att jag skulle få en fungerande i utbyte, kostnadsfritt. Och om jag sänder den till servicecentret får jag då ersättning för mina omkostnader?
Mottag i princip samma svar men att de beklagade olägenheten:
"We regret for the inconvenience, They needs to honor the warranty
since the warranty is by Citizen. Please take the watch to Service"
Mejlade det svenska servicecentret och de ringde upp typ 3 minuter efter och sa att jag kan lämna den i närmaste Ur och penn-butik och så skickas den till Stockholm. Kan de ej lösa problemet där så skickas den vidare till Tyskland. Väldigt bra service och trevlig kille som ringde. Detta kan jag såklart göra men det kommer att kosta mig ca 250 kr i bensinpengar tur/retur till butiken. Detta betyder ju såklart att klockan helt plötsligt blivit 250 kr dyrare! Klockan har varit kass vid leveransen så det är såklart tråkiga pengar...
Skall jag stå på mig och trycka på att jag skall ha en ny fungerande klocka i utbyte kostnadsfritt? Har beställt av CW innan och varit nöjd så är lite besviken nu. Har även läst om andra som haft samma laddningsproblem och fått en ny fungerande i utbyte av CW.
Bilagor
Senast ändrad: