Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Laga en jlc memovox?

Diskussion i 'Vintage' startad av Per_C, 21 september 2013.

1. Per_C
    Trådstartare

Per_C Torpare

Jag har en ärvd memovox som jag drog i backen vilket resulterade att sekundvisaren lossnade. På nymans ur sa de att det skulle kosta minst 15 k att få den fixad hos Jaeger själva och att det var enda alternativet.
    Det tycker jag lät dyrt och trist då man själv inte får avgöra om man ska behålla den gamla urtavlan.
    Finns det någon urmakare i Sthlm som är bra på gamla Jaeger? Och vad borde det kosta?

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Beror på vad som hände. Är det bara så att visaren lossnade kan vilken urmakare som helst sätta tillbaka den, men har något gått sönder är det lite värre...

3. Per_C
    Trådstartare

Per_C Torpare

Ok, jag kan ingenting om sånt här och känner inte till några urmakare alls. Tänkte mig att jag skulle kunna gå till nån som öppnar den, tar en titt och avgör om deb måste skickas till fabrik eller om det går att göra på plats.

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

5. Per_C
    Trådstartare

Per_C Torpare

Tusen tack! Jag ska kolla med nån av dem så får vi se.

6. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan rekommendera Rob Engström som renoverade min Memovox för ett antal år sedan. Även Dr Watch urmakare har fixat min Memovox.

7. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
  8. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    En urmakare i Halmstad, vet ej vilken då jag ej höll i kontakten. Är det av intresse kan jag kolla upp det.

Hardy gillar detta.
  9. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Verner på ABC på Hornsgatan är väl en av de erkänt bästa?

10. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Han kunde inte serva JLC. Fick inte köpa delar.

11. Per_C
    Trådstartare

Per_C Torpare

Tack för alla svar. Jag gick till farfars och han petade tillbaka sekundvisaren direkt och trodde inte verket var skadat. Han sa att han kanske skulle ha tid att serva den framåt jul, men just nu var set lite mkt att stå i. Trevlig kille.

eriksson850, jabla, Criss Cross och 1 annan gillar detta.
  12. Per_C
    Trådstartare

Per_C Torpare

Var den urmakaren inriktad/hade specifik kunskap om jlc/memovox? Kan verkligen vara av intresse även om jag inte bor i den delen av landet. Det verkar ju svårt att hitta urmakare som är intresserade av att serva dessa ur(?)