Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Laga ett kretskort på en klocka?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av rogart-63, 12 mars 2016.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Håller på att se om jag kan få igång en Seiko Y187 kronograf. Har lokaliserat felet så långt som till en kontakt. En arm ska stöta emot en lite kontaktplatta på kretskortet? Tyvärr har kontakten eller den lilla plattan brytits av. Häftig konstruktion när det funkar. Armen sitter strax intill batteriet. När man trycker på knappen eller pushern så blir det kontakt mellan pluspolen och plattan. Strömmen går genom armen. Någon har varit hårdhänt med själva armen oxå. Men har lyckats återställa formen så att den fungerar som den ska. Har en idé om man kan fixa den lilla plattan med en tunn kopparfoil eller conductive lim? Eller både och? Vågar inte löda då det är för smått? Någon som vet om detta finns att tillgå i Sverige. Problemet är att jag behöver sån lite bit bara.

Margarinkungen och eriksson850 gillar detta.
  2. egbert

egbert Friends of KS

:) Måste bara säga - härlig fråga på en lördagkväll, utan bilder också. Kan tyvärr inte hjälpa dig, för mig kunde det lika gärna vara skrivet på mandarin.

rogart-63 gillar detta.
  3. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Tanken kom bara upp i huvudet nu? Så då var jag tvungen att ställa den? Lördag eller inte? Imorgon kan det vara glömt?
    Dom som har svårt att läsa i sitt berusade tillstånd avrådes att läsa det på måndag :)

Margarinkungen, Anders W, jabla och 2 andra gillar detta.
  4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Kan du inte skala av lite kopparfolie runt el lödhål på ett kretskort och limma dit?

5. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Funderade på det och har redan testat men det var så attans pilligt? Kanske kan hitta nåt på ett större kretskort. Sitter ett skruvhål strax intill. Tänkte om jag kunde göra en liten bit med plattan på och sen skruva fast den? Var hittar man en tunn kopparfolie?

6. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Ska fixa lite bilder imorgon.

Margarinkungen gillar detta.
  7. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag har mässing som man shimsar motorer med när de riktas, den kan skalas av i tunna foliebitar. Kan skicka en bit.

eriksson850 och rogart-63 gillar detta.
  8. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Låter suveränt . Typ bladmässing? Skickar ett PM .

jabla gillar detta.