Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lagning av gaffel till seiko automatuppdragning.

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av rogart-63, 5 juli 2016.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Fråga mig inte vad det heter? Kommer inte på det just nu? Denna 6R15 var så sliten i automatiska uppdraget att den endast gick att dra upp för hand. Lagringen var sliten ovalt. Men lyckas rädda den genom att ta en lagring från en 7005 verk. Passa perfekt.
    Min fråga är om jag ska säkra den med ett par slag längst med kanten så den inte kan snurra? Å andra sidan kanske det inte har nån betydelse?
    DSC06674.JPG
    Tagit lagringen från den gula och flyttat över den på den röda pilen. Gamla lagringen ligger nånstans på golvet :)

2. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Har inte Seiko juvel i sin lagring?

3. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Jo i vissa som 6309,6105 . En klart bättre konstruktion?

4. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Helt klart, skruvar en Orient hemma just nu och dom kör med juvel. Verkar hålla bra.

5. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Sitter juveler fast på ett annat sätt? Här har rotorn ett kullager medan på t.e.x 6309 så har övre fjäderhusbryggan ett kullager istället. Håller nog bra egentligen om det inte hade sett ut så här?
    DSC06673.JPG

swedesoc gillar detta.