• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lagonda damklocka. Någon som vet mer?

Mekrow

Breitling
Blev tipsad av en kompis att höra mig för här då jag har en damklocka efter farmor som gick bort 2004.
Skulle vara roligt om någon visste mer om den; när den är gjord, om den var/är värd något, var den är gjord osv.
Har inte lyckats hitta den på nätet, men såg iaf att det fanns en gammal tråd här på forumet med "modernare" Lagonda-klockor för herrar.
Det enda jag kan tillägga är att den är uppdragbar och har någon stämpel på spännet som jag inte känner igen (se bild).
Här kommer lite bilder:
28BDKTN.jpg

2IkL229.jpg

EbhAFzP.jpg

19vzL88.jpg

ZLr5PPy.jpg

6BgGl8X.jpg
 

Exxet

Rolex
Lagonda-Ur / G. Wangström Uhren, Uhrenteile; Göteborg, Schweden; registriert am 2.5.1946, var ett väldigt populärt märke i Sverige, brukar sitta verk från AS, ETA, Felsa och FHF, ditt ur har nog inte mkt större värde än det emotionella, om det nu inte är ett guldur, då får man räkna in guldvärdet, ser inga direkta igenomnötningar på klockan så det kan vara guld, prova att öppna och kolla inne i bakboetten, brukar vara ganska lätta att få upp, använd en smörkniv lr liknande.
 
Topp