Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lagonda damklocka. Någon som vet mer?

Diskussion i 'Vintage' startad av Mekrow, 17 september 2016.

1. Mekrow
    Trådstartare

Mekrow Torpare

Blev tipsad av en kompis att höra mig för här då jag har en damklocka efter farmor som gick bort 2004.
    Skulle vara roligt om någon visste mer om den; när den är gjord, om den var/är värd något, var den är gjord osv.
    Har inte lyckats hitta den på nätet, men såg iaf att det fanns en gammal tråd här på forumet med "modernare" Lagonda-klockor för herrar.
    Det enda jag kan tillägga är att den är uppdragbar och har någon stämpel på spännet som jag inte känner igen (se bild).
    Här kommer lite bilder:

2. Exxet

Exxet Borgare

Lagonda-Ur / G. Wangström Uhren, Uhrenteile; Göteborg, Schweden; registriert am 2.5.1946, var ett väldigt populärt märke i Sverige, brukar sitta verk från AS, ETA, Felsa och FHF, ditt ur har nog inte mkt större värde än det emotionella, om det nu inte är ett guldur, då får man räkna in guldvärdet, ser inga direkta igenomnötningar på klockan så det kan vara guld, prova att öppna och kolla inne i bakboetten, brukar vara ganska lätta att få upp, använd en smörkniv lr liknande.

Mekrow gillar detta.