• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Lagonda Världsmästare (servad)

Erik1

Patek
2-Faktor
Langonda Världsmästare
Ja till salu är alltså en riktigt fin Lagonda VM. Köpt av mig från Tradera i januari och servad av en hobby urmakare här på forumet i April (bevis finns). Säljes head-only men vid smidig affär kan jag skicka med natot.

Mått
35mm Ø utan kronan
5-6mm hög utan glaset
42mm bandhorn till bandhorn
Skick
Bra, lite hairlines och två små märken vid det nedre högra bandhornet. Se bilder.
Urverkets skick
Mycket bra AS1188 manuellt urverk. Som sagt, servad i April. Kronan är lite hård när man ska dra ut den men vrids upp mjukt och fint. Återkommer med tidshållningen.

Pris
1000kr inkl. frakt
Klockan och jag finns i Stockholm, gör gärna upp affären f2f men inga problem att posta den. Retur på min bekostnad om något i min beskrivning inte stämmer, annars inte.

2015-08-25 11.33.43.jpg
2015-11-14 12.51.55.jpg
2015-11-14 12.52.00.jpg
2015-11-14 12.52.09.jpg
2015-11-14 12.52.23.jpg

dsc03645-jpg.133910

dsc03633-jpg.133678
 
Senast ändrad:
Topp