• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Landkrabbe klockorna är envisa och bortskämda!

Chuck

Patek
2-Faktor
Efter en månad med min "dressklocka" Grand Seiko SBGX059 10BAR WR måste jag säga att det var mer jobb att äga än jag trodde. Som ett barn eller djur som behöver omvårdnad dygnet runt som tex:

1. Duscha varmt med mig varje morgon är uteslutet så dagliga tvätten uteblir. Istället blir det kärleksfull tidskrävande puts med microduk och lite vatten 1ggr vecka.

2. Dings, nicks och repor är inte lika kul som på en dykare vilket gör att man måste planera sina dagliga moves. Var rädd om ögonstenen med andra ord.

3. Klockan vill inte sova med mig då den saknar Lume. Av varje kväll och på varje morgon.


Att leva med dykare är ju lättare men längtar faktiskt nu efter en manuell dressklocka, jag tror jag börjar fatta poängen med andra kategorier än bara dykarur.

Tack KS!

1e37646cc2612385dd41659d908aa8e7.jpg
 
Topp