• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Landsort D2 utan certifikat

snoozarn

Patek
2-Faktor
Varför frågar man om det är en bra affär efter affären?
Går att få billigare med cert dessutom, som sagt..
 

aadde81

Cartier
För samma eller nästan samma pengar skulle jag hellre köpa en oanvänd utan cert än en med cert som använts några månader. Så baserat på det tycker jag väl inte att det är en dålig affär. Sedan är det väl allmänt känt att man inte gör några riktiga fynd hos Uretvintage....eller?
 

Oli

Omega
2-Faktor
För samma eller nästan samma pengar skulle jag hellre köpa en oanvänd utan cert än en med cert som använts några månader. Så baserat på det tycker jag väl inte att det är en dålig affär. Sedan är det väl allmänt känt att man inte gör några riktiga fynd hos Uretvintage....eller?
Håller med, iallafall om tanken är att det ska vara en keeper. Har man tanken att man kommer vilja sälja den i framtiden hade jag inte köpt utan cert.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En ny klocka utan cert... Känns som att det skulle vara stöldgods. Blev inte Jälmers rånat tidigare i år, fick bovarna med sig S&S?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
@phisun Har du kollat med Sjöö Sandström om historik på klockan? Dom är rätt så tillmötesgående, jag ringde dom om en Royal Capital jag spanade på som saknade cert. Den var kosher men jag kommer aldrig få ett nytt cert, värdering av SS var inga problem men inget cert.
 
Topp