• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Landsort

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Långlunch.

Var bara tvungen att prova en SS Landsort i stål på armen. Designen har tilltalat mig en tid nu och jag är lite sugen...

Med den väl på armen insåg jag snabbt att lika gärna kunde ha tejpat en väckarklocka på handleden. Sen är den så fet så jag tror inte en dörrkarm skulle överleva en direktträff. Skjortärmar är bara att glömma. Dock är designen kul, tycker jag. Kronskydden ser som som Twin Towers gjorde och länken känns bastant som bara den.
Ni som har en som ni myser med, hur upplever ni den lite över tid?
 
Ähh, så stor är den väl inte, tycker den sitter rätt smutt tack vare att den inte har några bandhorn, våra referensramar är nog olika :confused:
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ähh, så stor är den väl inte, tycker den sitter rätt smutt tack vare att den inte har några bandhorn, våra referensramar är nog olika :confused:

Det är nog mer höjden än diametern som gör att jag tycker den är att riktigt as. Eller så är det mina kontorsarmar som spelar in... :rolleyes:
 

Obeedoobe

Friends of KS
Var själv i samma läge som dig. Tyckte att den såg riktigt läcker ut på bild men när jag väl fick klämma på den insåg jag: Den äter upp mig!
ygeqeza3.jpg


Mvh
 

GurraG

Cartier
Jag tycker den är galen läcker, men är också rädd för storleken. Måste gå och klämma nästa gång jag är i Sthlm.

Sen finns den ju att få med vänsterkrona och det behövs verkligen om jag inte ska ha ett bautablåmärke på handloven.
 

Mykeys

Cartier
Hade precis samma upplevelse när jag var inne och provade den i somras. Har varit riktigt sugen på den sen den kom, tycker den ser så jäkla cool ut på bild. Men på min arm passade den inte alls! Den va alldeles för stor både på höjd och bredd. Men jag har ju också frökenhandleder...
 

rzc

Omega
Har klämt på den en stund.
Hemsk design, vrålfula kronskydd, visarna ser larviga ut och tål inte en närmare granskning (ser billiga ut, låg finish)
Kronan ser plastig ut, boetten för hög, skum bezelinlägg....mm. mm.
 

GurraG

Cartier
Det är nog mer höjden än diametern som gör att jag tycker den är att riktigt as. Eller så är det mina kontorsarmar som spelar in... :rolleyes:


Jag var till slut inne och klämde på en för några veckor sen och håller helt med att höjden nog är svårare att vänja sig vid än diametern. Spontant tyckte jag att det satt väldigt mycke' bättre än jag trodde med 44mm, fast jag har tunna handleder. Det är ju en over-sized dykare och inget jag tänker mig att bära med skjorta direkt. Jag gillar den nästan mer än jag trodde. Kvalitetskänslan är inte fantastisk men kändes ok för priset tyckte jag.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har äran att provcykla en Landsort några dagar. Lefty, tungsten på gummi...



Har testat den på länk förut och håller med några i tråden om att det blir läte väl mycket plåt med länken. Men på gummi är den kanon IMO. Leftykronan gör att den inte känns löjligt stor på armen heller…om man som jag bär den på vänster arm så blir det inte det där fräsiga skavmärket på handloven som det lätt blir på storkronade klockor…;)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Testade ett par olika i somras, en på länk och en på gummi. Storleken avskräckte inte direkt, avsaknaden av kvalitetskänsla däremot. Begär mer för prisklassen. En Seiko SBDX001 är billigare och betydligt mer välbyggd.
 

Helvetia

Cartier
Var själv sugen på en tungsten, men precis som Joberman mfl. konstaterat så var finish inte det man förväntar sig i den prisnivån. Ägde själv just en sbbdx001 vid provtillfälle och kvalitetsskillnaden var slående. Ärligt talat upplever jag t.om. en sumo som mer gedigen också. Vissa Sinn är ju lite liknande i stuket och dom varvar ju också Landsort i kvalitet.

Lite mer specifikt reagerade jag bl.a. på vridning, visare och bristen på finish på boett.

Tycker fortfarande den är cool och egen samt tycker det är roligt med en svensk klocka så om dom blir ordentligt billigare på andrahandsmarknaden skulle jag fortfarande knipa en.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Finns det alltså både med vänster och högerkrona? Vänster känns mycket mer praktiskt iom. storleken på både klockan och kronan.

Tycker att den är ball men avsaknandet av bandhorn gör mig lite skeptiskt, även om det är en stor del av designen.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har äran att provcykla en Landsort några dagar. Lefty, tungsten på gummi...


Har testat den på länk förut och håller med några i tråden om att det blir läte väl mycket plåt med länken. Men på gummi är den kanon IMO. Leftykronan gör att den inte känns löjligt stor på armen heller…om man som jag bär den på vänster arm så blir det inte det där fräsiga skavmärket på handloven som det lätt blir på storkronade klockor…;)

Men va faan!!! Var du tvungen att ta en med en ORANGE detalj!!... Detta bådar inte gott..:-/
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Lefty i tungstenutförande skulle jag också vilja prova, i vilken butik finns denna kombo Denke ?
Har sneglat på Landsort en stund utan att ha tagit klivet, som du skriver blir det inte så skoj på den klumpiga länken till den hyfsat stora boetten..
 

POO

Panerai
Den är tuff men tyvärr lite för stor. Jag säger det så fort jag får chans men hade de bara hivat ner den i Landsortsdjupet ala rolex hade den blivit ännu tuffare!!!!
 

Randel

Cartier
Jag såg en i Hukes skyltfönster i Malmö tidigare i veckan, och jag slogs av två saker:
  • Den såg betydligt mindre ut än de 44mm den mäter (helt klart bärbar)
  • Den såg mycket bättre ut än jag förväntat mig, av någon anledning.
Nu har jag inte testat den på handleden så det är möjligt att den ändå är ganska stor när den väl är på, men jag tycker i alla fall att den såg riktigt trevlig ut :)
 

vonhall

Rolex
Provade en Landsort hos Jarl Sandin för några veckor sedan! Tyckte att den både satt bra på armen samt att den kändes välbyggd.
 
Topp