• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lange 37mm - nu blev man sugen...

frest73

Cartier
2-Faktor
Hos Hodinkee
http://www.hodinkee.com/articles/th...mm-the-new-entry-level-lange-official-pricing
under 15K dollar. 37 mm. Man får väl anta att det blir kö på dessa
Lange37.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpeg


Nu lär jag väl få brinna men...

Verkligen ingen förespråkare för modeklockor men kan någon förklara vad som motiverar prisskillnaden förutom urverk, guld och storlek? Och säg inte "finish" för det skulle ni ändå inte se skillnad på om ni fick se två millimeter av botten.
 
Senast ändrad:

Espresso

Cartier
image.jpeg


Nu lär jag väl få brinna men...

Verkligen ingen förespråkare för modeklockor men kan någon förklara vad som motiverar prisskillnaden förutom urverk, guld och storlek? Och säg inte "finish" för det skulle ni ändå inte se skillnad på om ni fick se två millimeter av botten.
Jag tror du ska testa att se en Lange i verkligheten.
 

Espresso

Cartier
Mer in topic så är den sjukt bra, har blivit mer och mer sugen på Lange, det är ju bara konkurrensen med den där väntelistan man har.
 

Rotkiv

Omega
2-Faktor
image.jpeg


Nu lär jag väl få brinna men...

Verkligen ingen förespråkare för modeklockor men kan någon förklara vad som motiverar prisskillnaden förutom urverk, guld och storlek? Och säg inte "finish" för det skulle ni ändå inte se skillnad på om ni fick se två millimeter av botten.
Tycker nog designen är värd iaf större delen av pris-diffen - Langen är sjukt mkt mer genomarbetad i mina subjektiva ögon... Men som många andra sagt tycker jag den äldre saxonian med sekundvisare och mer livlig tavla är bättre.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Hos Hodinkee
http://www.hodinkee.com/articles/th...mm-the-new-entry-level-lange-official-pricing
under 15K dollar. 37 mm. Man får väl anta att det blir kö på dessa
Lange37.jpg

Måste nog säga att den är dödstrist. Händer inte mycket i den urtavlan

Kunde inte sagt det bättre själv! Vill även tipsa om VCs fina dressare.

Vacheron-Constantin-Patrimomy-small-seconds-Paris-03.jpg

VCs bidrag däremot är sjukt fin. Akut habegär inträffade precis. Funderar bara på om jag kan inhysa familjen i bilen tillsvidare när jag sålt kåken för att köpa denna.
 
image.jpeg


Nu lär jag väl få brinna men...

Verkligen ingen förespråkare för modeklockor men kan någon förklara vad som motiverar prisskillnaden förutom urverk, guld och storlek? Och säg inte "finish" för det skulle ni ändå inte se skillnad på om ni fick se två millimeter av botten.

Ingen kan motivera prisskillnaden, vinstmarginalen på den här klockan är minst lika hög som hos Daniel Wellington.
 
Topp