• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lars Carlssons Ur

16610

Patek
2-Faktor
Ska till Helsingborg 14-16/6. Tänkte hört om någon har erfarenhet av butik/ personal?
Tänkte göra ett besök och ev köpa klocka.
Tacksam för svar.

Puss på er!
 

Bino

Cartier
Verkligen service minded personal. Mitt intryck är dock att alla utom Håkan är lite okunniga, men det vägs upp av vänligheten. Utbudet av sportrollar är lite skralt om du är sugen på att kika på någon sådan. De har aldrig haft någon Sub, GMT, Explorer eller Daytona när jag varit inne. Dock fint utbud av resterande märken.

Ett besök rekommenderas!
 

16610

Patek
2-Faktor
Okej. Kom på att jag faktiskt köpt en klocka där. En Sub 16610 år 2005. De var nog så jag kom på mitt "nickname" :) minnet är bra men väldigt kort:)
Håkan äger väl butiken?
Men några Rollar har de väl inne?
Jag är sugen på en GMT 2 G/S och vill inte köpa på uret.se
Sådana affärer skall enligt mig göras personligen och nu har jag chansen den helgen.
 

Bino

Cartier
Tror det är Håkan som har den ja. Han har bra koll på läget iaf. De har bara haft Datejust, Oyster Perpetual och Milgauss, tror jag, när jag varit inne. Var där senast för några veckor sen.
 

16610

Patek
2-Faktor
Okej. Kanske pga att de blivit rånade för många ggr. Jag får helt enkelt gå ditt och kolla av läget. Hoppas jag får lov att ta några bilder.
Har för mig Håkan var trevlig och ville hjälpa till. Han gjorde ett bra pris på min 16610 och den affären gick fint:)
 

jabla

Sarlacc
Ska till Helsingborg 14-16/6. Tänkte hört om någon har erfarenhet av butik/ personal?
Tänkte göra ett besök och ev köpa klocka.
Tacksam för svar.

Puss på er!

Kan bara rekommendera dem, trevlig personal och ja Håkan är delägare. Vet inte vad de har inne just nu men när hulken kom hade han den hemma på hösten efter Baselmässan.
Kan gå in och reka om de har GMT II tt inne.
PM:a mig när det blir dags så kanske vi kan ha en liten mini-GTG
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Enbart goda erfarenheter även om jag aldrig köpt något ur där, alltid trevliga och hjälpsamma.
 

16610

Patek
2-Faktor
Gött! Ja så bra. Men då måste sambon få följa med;) vi har fixat barnvakt den helgen och kom på att vi ville åka till Helsingborg. Varit där innan men måste säga att HB är en underskattad stad. Mysigt och plus Rolex AD;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Var oxå inne där för några veckor sedan. Trevliga men inga sport rolex inne. Fick istället prova expeditens sub så det gick bra ändå.
 

Landshark

Cartier
Skulle inte handlat där! Fick tillbaka min efter service - som tog flera veckor lång tid i onödan eftersom han var tvungen att beställa ny länk från Schweiz trots att han per telefon hade sagt att han hade en inne. När jag sedan fick tillbaka klockan hade han inte ens ställt in tid och datum)! :mad:
 

16610

Patek
2-Faktor
Det låter inte bra. Ny länk låter dyrt. Fick du bra pris på servis och div delar?
 

Landshark

Cartier
Det låter inte bra. Ny länk låter dyrt. Fick du bra pris på servis och div delar?

Det var i och för sig svinlänge sedan och ett försäkringsärende. Men jag är en långsint jävel! :blackeye:
(Dessutom lyssnade jag på ett anförande av Håkan under ett Rotarymöte som jag gästade, och jag blev inte mer positivt inställd).
 

16610

Patek
2-Faktor
Rätt skall vara rätt. Är han en snack gubbe och lite verkstad eller? Ska till HBG nästa vecka och tänka köra in huvudet där, men jag kanske skulle avstå!?
 

jandan

Panerai
Var inne där för några veckor sedan, blev mycket trevligt bemött! Blev dock ingen affär denna gången.
Frun hade dock synpunkter på "vakten" som stod utanför och släppte in folk, han var klädd i fula gympadojor
och en smutsig T-shirt, och såg ut som en riktig slashas. Hon blev inte imponerad kan jag tillägga...
 
U

urinvånaren

Guest
Rätt skall vara rätt. Är han en snack gubbe och lite verkstad eller? Ska till HBG nästa vecka och tänka köra in huvudet där, men jag kanske skulle avstå!?

Klart du ska dit, bilda dig en egen uppfattning i och med att åsikterna går isär:) har själv varit där och blivit bemött på ett föredömligt sätt ,helt ok för min del:)
 

16610

Patek
2-Faktor
Jo men det är klart jag får köra in huvudet där och kolla lite. Kommer inte ihåg men säljer de Omega och breitling också?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag skrev tidigare i tråden om mitt besök där. Väldigt trevligt bemött, inga konstigheter.

Men en sak, vid mitt besök hade de ingen sub inne. De skulle få in senare i veckan, skrev upp mitt tel nr och skulle ringa när de kom in. Flera veckor senare har de fortfarande inte ringt vilket gjorde att jag slog till på en sub i en annan affär.

Kan ju lätt falla mellan stolarna, man glömmer eller tappar bort lappen, faller under kategorin "Shit happens". Men det irriterade mig.
 
Varit där många gånger och brukar bli trevligt bemött, sist jag var där var det lite anorlunda dock, pappa skulle lämna in sin gamla Daytona på service och kvinnan i butiken säger "tyvärr så servar vi inte kopior" dock kom ägaren ut strax efter och gjorde allt rätt, men det var dålig stämning där ett tag :p
 

Bodén

Panerai
Varit där många gånger och brukar bli trevligt bemött, sist jag var där var det lite anorlunda dock, pappa skulle lämna in sin gamla Daytona på service och kvinnan i butiken säger "tyvärr så servar vi inte kopior" dock kom ägaren ut strax efter och gjorde allt rätt, men det var dålig stämning där ett tag :p


Haha, ojdå.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag skrev tidigare i tråden om mitt besök där. Väldigt trevligt bemött, inga konstigheter.

Men en sak, vid mitt besök hade de ingen sub inne. De skulle få in senare i veckan, skrev upp mitt tel nr och skulle ringa när de kom in. Flera veckor senare har de fortfarande inte ringt vilket gjorde att jag slog till på en sub i en annan affär.

Kan ju lätt falla mellan stolarna, man glömmer eller tappar bort lappen, faller under kategorin "Shit happens". Men det irriterade mig.

Citerad post skrev jag för ett tag sedan. Var då sur för att carlssons ur inte hört av sig som de sa de skulle.

Nu ringde jag till dem för att kolla om de hade en coke bezel till gmt master 2 från 1997, inne? Han som svarade verkade inte veta vad jag talade om. Jag sa att jag bor inte i hbg så jag vill veta om de har någon inne, i så fall kommer jag dit och köper, om inte så vill jag beställa. Men han som svarade var bara kort i tonen och sa att jag var tvungen att komma dit så urmakaren kunde titta på klockan för att se om de hade någon bezel inne som passade.
Wtf? Det skall väl inte vara så svårt? Jag sa ju vilken klocka det gällde, vilken serie och år men det gick tydligen inte att vare sig svara på om det fanns någon inne eller om det gick att beställa.
Nop nu vänder jag mig till annan handlare.
 
Topp