Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

le collection ́heure - någon som handlat där?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ErikGBG, 25 april 2013.

1. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Belgisk affär som efter en del Sökande verkar serriösa. Stort begagnatutbud och rimliga priser.
    Trusted seller sen 03 på chrono24.
    Hade varit lite lugnare om någon annan köpt därifrån innan man för över en större summa
    /Erik

2. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Sökte på Le Collection'Heure review och detta kom fram :)
    Men man ska ju inte haka sig på en bad experience, eller :D??

21/12/2011 | Le Collection'Heure

I traded in a watch, but the next day I discovered that it wasn't to my satisfaction. So I called the shop saying I would like to return it for my old watch. They agreed.
    The next day I travelled all the way from Amsterdam to Brussels (!) to get my old watch back. They told me the watch was already sold in the meantime and that I could't return the watch.
    I told them it was confirmed over the phone that I could. The owner said that the person I spoke to didn't know my watch was already sold.... – Yeah right.
    They refused to even refund the money, and the owner sent me home saying he wasn't legally required to settle matter this with me – he said he knew that like no other since he had been a lawyer. Well good for him, but he's the worst shop owner. Customer service and etiquette aren't his concern obviously.
    A very bad experience.

3. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Fan det låter ju tråkigt, även om en missnöjd kund när man hållt på länge är svårt att undvika.
    Jag läste t ex några liknande om exoticwatches.net, men jag var väldigy nöjd med mitt köp därifrån.

4. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Oj, vilken upplevelse. Fast ingen är 100%ig direkt.

Målarn gillar detta.
  5. China

China Guest

Det låter väl lite underligt, men jag vet inte hur lagstiftningen ser ut i Belgien. Vid inköp av begagnade varor är det vanligt att det finns en tidsgräns på när de får säljas vidare, t.ex. en månad.

6. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Jag har personligen besökt affären i Bryssel och blev mycket trevligt bemött, fick pilla på riktigt schyssta vintage Subs! Kan svara på eventuella frågor och kan kanske ordna så att någon bekant tittar förbi butiken åt dig.

Wristwatch och ErikGBG gillar detta.
  7. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Tack jacob, pmar dig i helgen!

8. Wristwatch

Wristwatch Torpare

Har handlat där över internet. Har bara lovord om dem. Snabb support, bra service och mkt professionellt bemötande. Enkel och snabb betalning. Fick klockan inom 24 h. Dom har öppnat en ny butik i Luxemburg med samma ägare som den i Bryssel. Kan absolut rekommendera dem!!

Mårtenssons ur Brookfield