Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

LeCoultre på Tratten

Diskussion i 'Vintage' startad av Aquaracer2, 9 juni 2013.

1. Aquaracer2
    Trådstartare

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
  2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det lät väldigt dyrt. Jag gjorde en större genomgång av min Memovox hos Rob. Inkl flera delar som byttes kostade det knappt 7000kr. Iofs var detta 2004.

3. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    memovox är otroligt jävla bökiga att renovera. om den är i dåligt skick kan det kosta upp mot det dubbla mot vad Criss Cross fick betala. Har en bekant som äger en fin gammal memovox (däremot originalet och inte usa-kopian som i detta fall) som för några år sedan behövde service. Han lämna in den på fina gatan (kommer inte ihåg vilken AD i stockholm han gick till) och bad om kostnadsförslag. 4-6 veckor senare fick han tillbaka klockan. Den hade skickats ner till schweiz och fått en helservice och hela kalaset skulle gå på 14.500 kr. Men då mannen bara bett om kostnadsförslag (och butiken efteråt märkt att de gjort fel som genomfört service utan godkännande) var därför tvungna att bjuda på allt. :)

morrism, jabla, Hardy och 1 annan gillar detta.
  4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Det där påståendet är ju bara löjligt.

F-L-P och jakob.dala gillar detta.
  5. Aquaracer2
    Trådstartare

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Utveckla?

6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Hur löjligt påståendet är beror på vilka värderingar Fabian lagt i det. Så vi får nog börja i den änden.

7. Wollen

Wollen Barfly

8. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Haha jag visste att någon skulle bli irriterad. Det är samma sak egentligen....

9. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Mer eller mindre mr provocateur. Finns dock flertalet som tror att LeCoultre per definition var JLC snikmärke.

Donkii och Fabian gillar detta.
  10. Erik O

Erik O Torpare

Från:
    Linköping
    Jag har för mig att JLC har en flytande åldersgräns på 50 år, så att de inte säljer reservdelar till sina auktoriserade verkstäder till äldre klockor. Dessa måste då få en hel genomgång på fabriken.