• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Legend Diver - bra eller anus?

Snårtas

Rolex
Var inne på Krons Ur idag och klämde på lite klockor. Bl.a. IWC Aquatimer och Longines Legend Diver. Den senare fick det verkligen att rycka i baguetten! Schysst tavla, underbart retroglas (om än safir), slank och relativt tunn boett. Den talade till mig!

Nån som har/haft en Legend Diver? Tankar, reflektioner?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Var väldigt nära att köpa en Legend Diver i guld för något år sedan, den i stål är också väldigt trevlig, jag gillar klockan skarpt.
 

Snårtas

Rolex
Det var prisvärd jag menade. Samma urverk som i exempelvis SS Royal Steel men 3 papp billigare!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Snårtas

Rolex
Har för mig att dom slutade göra den i guld pga dåligt intresse (kan ha fel), men den listade runt 50k, går dock att hitta på C24 för ca 35-40k.
Du har nog rätt. På Krons menade de att den utgått. Men kollar man på Nymans hemsida så är det bara guldvarianten de har... Om den ff finns i lager så kanske det är upplagt för bra pris! :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Jag har en sådan i stål som jag är mycket nöjd med..funkar i alla sammanhang och även på en mängd olika straps!

Här är min!
1PbxMDh.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har haft en i stål och klämt på en i Roséguld.
Sjukt fina klockor och kan ofta sakna min. Blir Longines snart igen, dock ur Masters-serien denna gången.
 

maxmol

Panerai
Har haft en i drygt 3 veckor nu och är sjukt nöjd. Med Chepo läder är de the shit!

Förutom urverket (och att det fan vita och svarta datum) är den i mått osv helt trogen originalet. Det är därför visarna är av stansatstål (de kunde kanske gjort de lite snyggare men det kommer man över)z

Inget att tänka på. Bara att slå till och PMa Chepo.

Med Chepo läder

hera6y3e.jpg


Som dressare


yrejevun.jpg


Med ett grövre Chepo

aqyvy3aq.jpg


Och sen kommer den i denna 3 kg låda

yvygaqep.jpg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Stämmer in i hyllningskör, köpte min i somras. Har en del andra klockor men skulle absolut klara mig på bara denna. Snygg både till vardags och funkar även i mer dressade sammanhang. Har ej provat andra straps än det som medföljer. Jag vet att många ej tycker det är en trevlig rem men jag kan inte klaga på den. Tycker den är snygg och den har blivit mjuk o schysst efter användning.

Bara att slå till.
 
Har haft en i drygt 3 veckor nu och är sjukt nöjd. Med Chepo läder är de the shit!

Förutom urverket (och att det fan vita och svarta datum) är den i mått osv helt trogen originalet. Det är därför visarna är av stansatstål (de kunde kanske gjort de lite snyggare men det kommer man över)z

Inget att tänka på. Bara att slå till och PMa Chepo.

Med Chepo läder

Är dessa Chepo- läder vattentäta? ;) Nummer tre var en fin kombo men behöver vattentätt jag!
 

Isodor

Audemars
Gillar den också, min bror har en sådan.
Dock är den bättre utan datum som de kör på senaste versionen.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Hade en i passarounden 3 nätter förra året. Riktigt trevlig bekantskap! Ännu snyggare i roséguld men känns lite ovärt ändå. Trots c24 priserna som Porsan nämner
 

Molgan

Cartier
Kan vara världens mest underskattade klocka?
T.ex billigare än en Tudor BB men har ändå en egen, verkligt spännande historia bakom sig.

Jag skall försöka knipa en no-date vid tillfälle.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Var väldigt nära att köpa en Legend Diver i guld för något år sedan, den i stål är också väldigt trevlig, jag gillar klockan skarpt.

I guld är en av de finaste klockor jag någonsin sett.
Tyvärr faller klockan hårt tack vare de lövtunna och billiga visarna.
 

par

Patek
2-Faktor
Har haft en i drygt 3 veckor nu och är sjukt nöjd. Med Chepo läder är de the shit!

Förutom urverket (och att det fan vita och svarta datum) är den i mått osv helt trogen originalet. Det är därför visarna är av stansatstål (de kunde kanske gjort de lite snyggare men det kommer man över)z

Inget att tänka på. Bara att slå till och PMa Chepo.



Riktigt jäkla snygga kombon! En av få Longines jag gärna ägt, känns riktigt prisvärd som någon nämnde.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har för mig att dom slutade göra den i guld pga dåligt intresse (kan ha fel), men den listade runt 50k, går dock att hitta på C24 för ca 35-40k.
Såg en i Manchester i våras för 3200 Euro.. Ny i butik. Faaaaaan att frugan var med...:)
 
Topp