• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Legends of Criss Cross, nytt premiummärke

Ola G

Cartier
Kickstarta det med 99% för early birds så är du hemma sen
Sen kan du gå runt och drömma om att du är nästa DW, det viktiga sägs ju vara att drömma :rolleyes:
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Camo00

Patek
Hej Klocksnack!
Ända sedan jag tog studenten har jag drömt om att skapa ett eget klockmärke. Nu är drömmen snart verklighet. Märket kommer heta Legends of Criss Cross och timepiecen kommer uppvisa många premiumegenskaper. Klockhus i gulddouble, index i glas med diamantslipning och quartzurverket kommer ha bättre precision är Rolex. Jag har tagit fram en logga
image.jpg



Klockan kommer finnas tillgänglig i oktober och priset blir 1490kr. Förbeställningar tas emot via PM.
Väl mött!

Criss of Legends of Criss Cross

"Index", är det symbolerna?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kommer det finnas limited editions? Jag vill exempelvis gärna ha exklusiva visare och index på min klocka. Medkommer doften av herre i parfymformat också, just ifall jag skulle glömma sätta på mig min nya LoCC klocka? Jag vill gärna att kvinnor lägger märke till mitt successiva liv.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
@Criss Cross

Kommer den att ha gjutet klockhus?
Tänkte att den här tråden skulle få falla ner några sidor, men eftersom du undrar kan jag meddela att klockhuset kommer gjutas i Rolex fabriker på kvällstid. Rolex har stor erfarenhet av att gjuta guldklockor efter deras långa tradition att göra DayDate. Det passar väl in i LoCCs ambition att endast samarbeta med de bästa. Det är något som genomsyrar hela tillverkningsprocessen.

Under natten har det kommit in beställningar på ca 175 ex så det finns endast 25 ex kvar i den första limiterade batchen med inbyggd självdetonation.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Hörni, ni förstår väl att detta är ett skämt?
Ingen bild, ingen hemsida, namnet Criss Cross som vem som helst kan koppla till något pinsamt.

Någon KS-medlem behagar göra sig lustig efter några öl.

Edit: se även inlägget ovan som dök upp medan jag skrev mitt.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hörni, ni förstår väl att detta är ett skämt?
Ingen bild, ingen hemsida, namnet Criss Cross som vem som helst kan koppla till något pinsamt.

Någon KS-medlem behagar göra sig lustig efter några öl.

Edit: se även inlägget ovan som dök upp medan jag skrev mitt.
Det är på riktigt. Satsar min ena pungkula på det.
Att det är tillverkning off-hours hos alla premiumtillverkarna är ju sen gammalt.

@Criss Cross smart med självdetonation ifall den blir stulen. Får jag föreslå mindre kärnladdning?
 

china

Torpare
Känns som ytterligare en högkvalitativ faktatråd värdig skandinavens största s.k klockforum. Vad blir nästa spännande frågeställning, kanske vilken klocka som passar bäst till en rosa dildo?
 

JohnDoe

Rolex
Känns som ytterligare en högkvalitativ faktatråd värdig skandinavens största s.k klockforum. Vad blir nästa spännande frågeställning, kanske vilken klocka som passar bäst till en rosa dildo?
Vi bara skojar lite eftersom det är tröttsamt med alla kickstarter dw wannabees som kommer hit och tror att deras grej är det bästa som hänt universum. Vad är det för fel på lite humor? Alla trådar kan inte vara ägnade åt kugghjulsdyrkan.
 

tradden

Omega
Vi bara skojar lite eftersom det är tröttsamt med alla kickstarter dw wannabees som kommer hit och tror att deras grej är det bästa som hänt universum. Vad är det för fel på lite humor? Alla trådar kan inte vara ägnade åt kugghjulsdyrkan.

Man ska inte mata sådana där troll. Han har blivit jättekonstig, skriver bara massa smörja. Tröttsamt att läsa. För några år sedan skrev han lite vettigt. Inte längre.

/t
 
Det är på riktigt. Satsar min ena pungkula på det.
Att det är tillverkning off-hours hos alla premiumtillverkarna är ju sen gammalt.

@Criss Cross smart med självdetonation ifall den blir stulen. Får jag föreslå mindre kärnladdning?

Perfekt, jag har jobbat som pungkule-knipsare och har en ganska gedigen samling här hemma. (Vår avdelning lades ner och eftersom pungkulorna inte längre behövde arkiveras så var det fritt fram att ta hem så många man ville. Men jag tog bara kvalitetskulor eftersom jag är en ganska kräsen samlare.)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Perfekt, jag har jobbat som pungkule-knipsare och har en ganska gedigen samling här hemma. (Vår avdelning lades ner och eftersom pungkulorna inte längre behövde arkiveras så var det fritt fram att ta hem så många man ville. Men jag tog bara kvalitetskulor eftersom jag är en ganska kräsen samlare.)
Hmmm... Tror knappast mina kan klassas som samlarkvalitet. Kan skicka över mina ungar som bevis.
 

Cryssarn

Rolex
Hej Klocksnack!
Ända sedan jag tog studenten har jag drömt om att skapa ett eget klockmärke. Nu är drömmen snart verklighet. Märket kommer heta Legends of Criss Cross och timepiecen kommer uppvisa många premiumegenskaper. Klockhus i gulddouble, index i glas med diamantslipning och quartzurverket kommer ha bättre precision är Rolex. Jag har tagit fram en logga
image.jpg



Klockan kommer finnas tillgänglig i oktober och priset blir 1490kr. Förbeställningar tas emot via PM.
Väl mött!

Criss of Legends of Criss Cross
Ser ingenstans om vad det är för häst? Arabiskt halvblod eller Shetlandsponny?
 
Senast ändrad:
Topp