• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Legitim?

KMS

Rolex
Tavlan "refurbished", sen ser det nästan ut som datumet hängt sig. Jag hade överlag hållt mig borta från säljare från tex Indonesien, Thailand, Filippinerna, Indien o dyl, känns som det kommer mycket frankens därifrån.
 

Manks

Omega
Tack för svar! Matts vad kan det vara annars?

KMS även om det handlar om en säljare som fått väldigt bra betyg (som i detta fall)?

Har frågat om datum och tavlan! Tack för info!
 

KMS

Rolex
Betyget säger inte allt tyvärr, man måste läsa lite mellan raderna. Folk är överlag lite rädda för att lämna negativ feedback. Den här säljaren har ändå minst 20 missnöjda köpare (negative, neutral). Personligen hade jag skippat denna. Tänk också på att du får räkna med moms (25%) å tull. Tror säkerligen du kan hitta något inom EU som känns säkrare.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Även om det kanske inte är rost (kan vara missfärgad glaspackning), så är det där inget bra ex. Som någon nämnt tidigare refurb dial och knas med datumet. Tycker även boetten ser ut som den fått sig en rundpolering.

En inte helt ovanlig klocka som borde gå att hitta för samma pengar inom Europa. Dock är modellen trevlig och länken sitter rassligt skönt på armen! ;)

Lycka till i jakten!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
2900 för den första hade varit för dyrt.
Den andra här såg bättre ut vid första anblick.

Kolla in på Calibre11 och jämför modell nr med katalogerna
 

Manks

Omega
Bra idé, får kolla med säljaren vilket år som klockan tillverkades - katalogerna är ju ordnade efter åren.
Hittade dock detta blogginlägg som kanske kan användas som jämförelse. Looks legit :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tack för alla svar ☺ Nu gick inte klockan för mer än 2900 kr så det har ju inte varit en katastrof om det hade varit fel på den men det är ju aldrig kul att köpa grisen i säcken.

Hittade ett annat ex, säljaren påstår NOS och jag funderar på om det kan stämma..?

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=221541933658&alt=web
En vän har en sådan. De är väldigt(!) små för att vara dykare. 36-37mm utan krona. Den första du länkade var 44x40, gjorde TAG så stora dykare på 90-talet?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En vän har en sådan. De är väldigt(!) små för att vara dykare. 36-37mm utan krona. Den första du länkade var 44x40, gjorde TAG så stora dykare på 90-talet?


Jag måste säga att jag tycker att 37 faktiskt är en rätt trevlig storlek... :) 32mm eller vad den mindre är känns dock för liten. Om du känner någon som äger en borde du testa själv, eller om du har vägarna förbi Uppsala får du gärna testa min 37a.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag måste säga att jag tycker att 37 faktiskt är en rätt trevlig storlek... :) 32mm eller vad den mindre är känns dock för liten. Om du känner någon som äger en borde du testa själv, eller om du har vägarna förbi Uppsala får du gärna testa min 37a.
Provat min väns och tycker att de är väldigt små. Men åandrasidan har jag relativt stora handleder och underarmar så ;)

Men är du nöjd med storleken är det bara att köra. Sökte lite i K&S när jag var inne på att skaffa en och de verkar gå loss omkring 1-2krs här på forumet.
 

Manks

Omega
Tack för svar! 1-2tkr är ju lite skillnad för vad den senare ligger ute för just nu (4,4tkr)... Är den värd det priset?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för svar! 1-2tkr är ju lite skillnad för vad den senare ligger ute för just nu (4,4tkr)... Är den värd det priset?


Tror 1-2 blir väldigt svårt! Räkna på minst 2-3 och 3-4 i fint skick. för 4,4 skulle jag förväntat mig en i princip nyskick med box. Rätta mig gärna om någon tycker att jag har helt fel...

Edit: Trivs väldigt bra med min TT beater :)

iZmsTcZ.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Snygg! Det är nyskick och box [emoji2]


Då är det nog mer upp till dig, kan nog vara svårt att få tillbaka pengarna vid flipp. Lite överpris kanske men samtidigt kan det nog vara svårt eller ta tid att hitta en i samma skick (om den beskrivs som nyskick och du litar på säljaren) billigare.

Edit: Eller så lägger du ut en WTB på köp och sälj. Inte direkt ovanlig modell ändå...

Edit 2: Ser nu att det är USA igen, då blir den väldigt dyr! Räkna på +25%
 
Topp