Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Leker kirurg och byter ut buckle mot deployment

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av ANkk, 17 december 2014.

1. ANkk
    Trådstartare

ANkk Stadsbo

Från:
    Skåne
    Jag har haft svårt att hitta ett mörkblått läderband i butik till min Longines Hydroconquest Chrono Auto så jag plockade upp ett billigt 22mm på ebay och en separat deployment clasp.

För övrigt har Hirsch har ett bra utbud av blåa band men jag är inte säker på vilken modell jag vill ha (det lutar åt Hirsch Runner).

Anyways.. jag har en klocka, ett blått läderband med standard buckle som ska bytas ut mot en deployment och här kommer operationsloggen..

1.jpg
    Patienten..

2.jpg
    Protesen...

3.jpg
    Verktyget

4.jpg
    Förbered protesen del 1

5.jpg
    Förbered protesen del 2

6.jpg
    Protesen är redo

7.jpg
    Påbörjar amputationen

8.jpg
    Operationen är i full rulle, no turning back

9.jpg
    35 minuter senare..

10.jpg
    Patienten lever

11.jpg
    Hand in the pocket bilden

Lets go !

2. almeyero

almeyero Borgare

Från:
    Förorten
    Ser ut som de viklås som jag köpte i höstas, även de från Ebay och väldigt billiga så troligtvis är det samma. Tycker dom funkar skitbra!

ANkk gillar detta.
  3. Bassman

Bassman Friends of KS

Fint. Mycket snyggare med läder!

ANkk gillar detta.
  4. ANkk
    Trådstartare

ANkk Stadsbo

Från:
    Skåne

Japps, mycket möjligt ! den har suttit stabilt nu i ett par dagar. Jag hade problem med spännet i början men det var inget som en hammare inte kunde lösa :p

almeyero gillar detta.
  5. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Snyggt! Kan ni inte langa upp eBay länkar till schyssta viklås för en rimlig peng?

ANkk och Limpas gillar detta.
  6. PhilemonArthur

PhilemonArthur Bonde

Blev riktigt fint!

ANkk gillar detta.
  7. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Strapet ser ut att vara för brett vid bandhornen och för smalt vid viklåset?

ANkk gillar detta.
  8. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är bandet jätte stelt eller funkar det? Oftast är dom jag fått hem från eBay så hårda så att dom inte går att använda.. Bara billiga grejer men ändå!

ANkk gillar detta.
  9. ANkk
    Trådstartare

ANkk Stadsbo

Från:
    Skåne
    Ja det blev lite klantigt där. Longinsen har 21mm mellan bandhornen så jag beställde ett 22mm band och en 22mm clasp. Det jag inte tänkte på var att bandet smalnar av i båda ändarna. Därför hade 20mm varit bäst :/

Nja, den e relativt mjuk men det beror på att den är ganska tunn. Klockan är utan tvekan biffigare än bandet. Dessutom är min handled 19.5 cm så bandet böjs inte så extremt.

10. Jagerloo

Jagerloo Torpare

Det va alltså det enda verktyget du behövde?

11. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det blev riktigt bra! Läderfett som man kan köpa på skomakaren brukar jag ha för att mjuka upp mina lite för stela läderband. ;)

ANkk gillar detta.
  12. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sökt runt på bukten men hittar ingen vettig annons, kan någon hjälpa mig i rätt riktning? Gärna en shop där jag kan beställa länkjusterare och verktyg samtidigt.