• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Leker kirurg och byter ut buckle mot deployment

ANkk

Cartier
Jag har haft svårt att hitta ett mörkblått läderband i butik till min Longines Hydroconquest Chrono Auto så jag plockade upp ett billigt 22mm på ebay och en separat deployment clasp.

För övrigt har Hirsch har ett bra utbud av blåa band men jag är inte säker på vilken modell jag vill ha (det lutar åt Hirsch Runner).

Anyways.. jag har en klocka, ett blått läderband med standard buckle som ska bytas ut mot en deployment och här kommer operationsloggen..

1.jpg

Patienten..

2.jpg

Protesen...

3.jpg

Verktyget

4.jpg

Förbered protesen del 1

5.jpg

Förbered protesen del 2

6.jpg

Protesen är redo

7.jpg

Påbörjar amputationen

8.jpg

Operationen är i full rulle, no turning back

9.jpg

35 minuter senare..

10.jpg

Patienten lever

11.jpg

Hand in the pocket bilden

Lets go !
 

almeyero

Panerai
Ser ut som de viklås som jag köpte i höstas, även de från Ebay och väldigt billiga så troligtvis är det samma. Tycker dom funkar skitbra!
 

CLT

Rolex
Är bandet jätte stelt eller funkar det? Oftast är dom jag fått hem från eBay så hårda så att dom inte går att använda.. Bara billiga grejer men ändå!
 

ANkk

Cartier
Strapet ser ut att vara för brett vid bandhornen och för smalt vid viklåset?
Ja det blev lite klantigt där. Longinsen har 21mm mellan bandhornen så jag beställde ett 22mm band och en 22mm clasp. Det jag inte tänkte på var att bandet smalnar av i båda ändarna. Därför hade 20mm varit bäst :/

Är bandet jätte stelt eller funkar det? Oftast är dom jag fått hem från eBay så hårda så att dom inte går att använda.. Bara billiga grejer men ändå!
Nja, den e relativt mjuk men det beror på att den är ganska tunn. Klockan är utan tvekan biffigare än bandet. Dessutom är min handled 19.5 cm så bandet böjs inte så extremt.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Det blev riktigt bra! Läderfett som man kan köpa på skomakaren brukar jag ha för att mjuka upp mina lite för stela läderband. ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Sökt runt på bukten men hittar ingen vettig annons, kan någon hjälpa mig i rätt riktning? Gärna en shop där jag kan beställa länkjusterare och verktyg samtidigt.
 
Topp